Inlägg från: Jagoda |Visa alla inlägg
  • Jagoda

Posta era ultraljudsbilder, tjej eller kille? :)

Fröken Ö skrev 2013-09-15 09:23:23 följande:
    Enligt den personen skulle man kunna se hur hög bröstkorgen är på ul-bilderna och därigenom förutspå kön! Jag har aldrig hört om det tidigare, och jag hittar heller inget när jag söker på det=)

Jag har också hört att det är skallformen man kan kolla på=) Jag kan lägga in en bild på vår bebis, fast med 3 olika bilder. Tycker huvudformen är lite olika på vare bild, vad säger ni? phpP6qQkj11096.jpg
    Ja de stämmer, huvudet ser inte exakt likadant ut.

Alltid kul att spekulera men kanske man inte ska ta det med huvudformen på allt för stort allvar, jag som nästan var "säker" att min var en pojke nu för att huvudet ser så "runt" ut!

Fick du nägon känsla på rul om kön?:) du råkade inte "skymta något"? Jag undrar hur vissa säger att dom SÅG så himla tydligt o de var oundvikligt att missa könet (oftast att man sett snopp/pung då), o vissa ser inte alls. Beror det helt på hur bebisen ligger eller hur kan det vara så tydligt för vissa men inte för andra??
  • Jagoda
    Ms TomCat skrev 2013-09-15 11:21:02 följande:

Nu ska vi se om det fungerar bättre...
    Vad kan detta vara tror ni? 
    Pojke! (På ren känsla!!)
  • Jagoda
    Ms TomCat skrev 2013-09-15 14:51:37 följande:

Är det huvudformen som säger pojke?? Eller en känsla som "jagoda" skrev???

Jag blir lika glad oavsett, första barnet och kan knappt vänta tills vi kan ta reda på vad det är för kön - så nyfiken :)

För mig var det känsla!

Försökte kolla huvudform men kunde inte bestämma mig för vad jag trodde!!:)
  • Jagoda
    caaroooline skrev 2013-09-19 19:14:32 följande:

ingen som ville gissa på min? :)

Tycker de va jättesvårt att se på din!:(
  • Jagoda
    rumpeflin skrev 2013-09-21 19:32:28 följande:

Är det nån som är aktiv här? Bm sa tjej på rul men jag har fortfarande känslan av att det är en pojke... Vad gissar ni? :)

php1FNHEb56630.jpg

Hade nog gissat på pojke! Men säger hon tjej är det nog tjej:)

Jag tycker bara de e intressant när man får känslan av ett kön på en bild och det i själva verket är det motsatta! Jag älskar myter o "teorier" såsom skallform, nubb osv osv, MEN ja tycker de e ännu roligare när vissa säger emot myterna! Då vet man helt enkelt inte kön om man inte kollar på RUL eller tills man fött:)

Vi har inte kollat kön men jag har överanalyserat en massa o tror nu pojk, vilket jag blir överlycklig om det är, men även överlycklig om de blir tjej,då e d allt liten kul att jag själv och många andra hade fel!!:)
  • Jagoda
    rumpeflin skrev 2013-09-21 20:11:21 följande:
    Åh nu blir jag ännu mer osäker ;) jag blir naturligtvis glad vilket som jag också! Men tycker det är så kul att inreda barnrummet så hade verkligen velat veta... Nu törs jag inte köpa för mycket i rosa osv.. Hmm
    Men fick du se könet? Är enda anledningen att du tvivlar för att du tycker den ser "pojkig" ut på ultraljudet? Vad på ultraljudet tycker du ser pojkigt ut isåfall?
  • Jagoda
    rumpeflin skrev 2013-09-21 21:03:49 följande:
    Nej anledningen att jag tvivlar är att jag har haft känslan sen jag blev gravid att det är en pojke, och alla säger att jag har en pojkmage.
    Alla inklusive min förra bm sa att jag skulle få en pojke, vi hade inte kollat kön då heller, pga magformen osv. Klart jag inbillade mig att det var en pojke! Men ut kom en flicka!!:) så jag hade nog litat på de dom sagt!

Men gör ett till ultraljud om någon vecka för att få dig själv att inse!!:)
  • Jagoda
    rumpeflin skrev 2013-09-21 23:02:27 följande:
    Okej. Men jag är intresserad av hur bilden ser ut, verkar vara många som kan tyda via skallformen? Jag vet självklart att det inte är säkert men vore kul att höra. Vi tänker inte göra något mer ultraljud, det får visa sig i slutet. :)
    Aa men jag har lärt mig att det där med skallteorin är rätt svårt. De beror ju helt på hur o när kortet är taget, hur bebisen ligger osv. :)
  • Jagoda

Vad tror ni om kön om man jämför?

Överst är nu (vi vet inte kön)

Nederst är min dotter.

Ser överst ut som en pojke eller flicka?:)

• Jagoda
    3 härliga killar skrev 2013-09-22 14:00:43 följande:

Ja dom ser ju rätt lika ut onekligen.Påminner om min bebis huvudform som jag tror är tjej

Så du tycker dom e lika? Min sambo ser inte heller ngn skillnad, ja tror mig se skillnad på huvudformen, men kanske de beror på att man bara ser "halva huvudformen" på min dotter som ja tycker dom ser olika ut!

Skulle du kolla kön??:)

Ja nu börjar ja bli nyfiken så jag spricker o samtidigt TRÖTT på att vara gravid! Inte trodde jag att den jobbigaste biten av graviditeten skulle vara sista veckan
Svar på tråden Posta era ultraljudsbilder, tjej eller kille? :)