• telgebo

kostnad lchf

Ni som äter LCHF vad ligger er matkostnad på per månad? Är det dyrare än vanligt eller inbillar jag mig bara?

• Svar på tråden kostnad lchf
  • telgebo

Vågar ni skriva vad det kostade per månad? Är det bara du i hushållet som äter LCHF eller köper ni även icke LCHF mat till andra i hushållet? Jag bor själv så det är bara mat till mig själv, förutom vid något enstaka tillfälle per månad kanske då man har en kompis eller föräldrar på besök och då bjuder jag på den mat som jag själv äter.

• telgebo

Eftersom jag är sån nybörjare på det hela så kommer jag en början följa en veckomeny och då är den inte byggd efter säsongen grönsaker osv.

Det är ju mycket sån mat jag inte alls är van att äta såsom grädde i maten och ost till förbannelse. Fått för mig att ost är svindyrt.

• telgebo

Eftersom jag är så novis på detta så följer jag färdig veckormenyer i boken och då är det mycket ost som jag inte ens gillar som ädelost eller gorgonzola. Mycket kryddor också.

• telgebo
    Aniiee skrev 2013-05-20 22:56:37 följande:
    Jag åt LCHF i två veckor sist jag tänkte jag skulle testa (5 gången jag testade, tror jag) och kom åter igen fram till att det är alldeles för dyrt för mig. Min matkostnad gick från ca 500 kr i veckan till ca 1000. Och då är jag som dig, måste ha en veckomeny så jag kan lära mig....
    Grejen är den att jag tycker det är mycket lättare att följa en bok än komma på vad jag ska äta och har man då ingen aning vad som är ok LCHF är det ju ännu svårare innan man kommit in i det.

Undrar en sak dock, kan man bort ut gorgonzola osten och ädelosten som står i reseptet mot nån annan LCHF vänlig ost för jag fixar inte smal som smakar som skit enligt mig?
  • telgebo

Ja jag tänkte också på mozarella för som sagt har aldrig gillat mögelostar, tycker det smakar så jäkla äckligt rent ut sagt och betala dyra pengar för nåt jag inte gillar känns inte kul så jag kör på mozarella då istället.

Svar på tråden kostnad lchf