Inlägg från: Anonym (kaffedraken2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kaffedraken2)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

Anonym (Malin (22)) skrev 2021-11-04 21:04:44 följande:
    Och vad är hans poänger om det som du tycker är bra?
    Det han tar upp i bloggen, han tacklar varje fördom.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Wtf) skrev 2021-11-05 11:23:15 följande:

Men det är ju inte en blogg, utan en företagswebbsida. Texten är skriven för att sälja kurser. Går du på all reklam du läser?

Sidan gick under namnet Blackdragon Blog tidigare, så jag trodde att det var en blogg.
    My bad.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Kantarello) skrev 2021-11-04 21:14:30 följande:

Har arbetskamrater som är 19-20, det känns som att de går på högstadiet. Sedan har jag arbetskamrater som är kring 23, kan vara lika mogna som 30-åringar. 

Hon jag var kär i var 24, och jag kände att vi kunde prata med varann. Dom flesta här sa att hon inte var vuxen.
    Samma med 22-åringen jag träffade.
    Dom flesta här skrev att en man har nån störning om han kan ha nåt gemensamt med en så mycket yngre tjej.

När det gäller kända manliga skådisar, så är det annorlunda. Då är tjejerna dom pratar med/träffar vuxna från 19 år och uppåt.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-05 12:25:43 följande:
    Men snälla kaffedraken... oavsett om det är en blogg eller whatever.... 
    ÄR det en blogg, eller reklamsida för kurser?
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-05 12:25:43 följande:
    I åratal har många många försökt förmå dig att gå i terapi men det har du konsekvent vägrat och så söker du dig istället till obskyra sajter/bloggar som säger det du vill höra.... är det ett rationellt beteende och kommer det lösa något tror du? 
    Ja, många här har också olika teorier om vilka diagnoser jag har.
    Klart jag vägrar lyssna på såna.
    Jag läste mycket om åldersskillnad och så råkade den bloggen dyka upp. Länkade till många olika sidor då, och dom flesta här tyckte att det som stod där var felaktigt.
    Jag tror att mycket av det som stod i artiklarna och undersökningarna stämmer bra med verkligheten.
    Jag tror inte det löser nåt att jag skriver här på forumet. Det är mest tidsfördriv.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-05 12:45:28 följande:
    Jag utgår inte från diagnos jag utgår ifrån praktisk verklighet, fungera/inte fungera.

Din approach verkar ju bevisligen inte fungera och massor med människor har rått dig att göra "såhär" istället. Men av det drar du slutsatsen att du har rätt och de har fel och som bevis för det drar du fram obskyra sajter/bloggar/reklam eller vafan det nu är på nån tomte som säger det du vill tro?

Hur tänker du då? 
    Om vi låtsas att den där tomten har rätt, på vilket sätt kommer det förändra din verklighet?
    Han har ju rätt. En tjej på 22 visade intresse. Hon var en av dom tjejerna som tänder på äldre män.
    Kanske att nån mer ung tjej kommer visa intresse, eller inte. Mig kvittar det. Jag kommer aldrig mer stöta på en yngre tjej. Jag gjorde det EN gång. Hon som jag var kär i.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Nope) skrev 2021-11-05 13:15:39 följande:
    Det är ju inte precis så att du blir yngre medan du passivt väntar och med ålder så minskar ju liksom sannolikheten.

Fattar inte varför du fokuserar så mkt på yngre kvinnor. Det verkar vara den viktigaste egenskapen i dina sökkriterier. Är du säker på att du verkligen vill träffa någon? Får känslan av att du är sjukligt rädd och då är det lättare och fastna i fantasierna av något som är omöjligt. Just sayin'

Sen i övrigt så är det nog inte så lätt att träffa någon i din ålder när man aldrig har haft en relation och dessutom är arbetslös.
    Gör jag? Hur vet du vilka sökkriterier jag har på dejtsidor, eller irl?
    Nej, det är nog inte så lätt. Eller så är det lätt. Om det är rätt.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (20) skrev 2021-11-05 14:11:44 följande:
    Du lyssnar inte på oss och du lyssnar inte på den här Alpha Male-draken som du länkar till heller. Han förespråkar ju att prata väldigt kort med tjejer på nätet, boka en billig eller gratis direkt och så bara mata på med dejt efter dejt. Då ökar han ju chanserna betydligt. Själv ska du aldrig mer ta första steget. Men du litar blint på allt han säger.
    Jag lyssnar på mig själv. Jag litar inte på allt han säger. Har inte läst allt. Men jag tycker det han skrev om åldersskillnad och unga tjejer är vettigt.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (20) skrev 2021-11-05 16:18:47 följande:
    OK. Det du länkade till beskriver vad äldre män (mellan 30-49) gör fel i sin kontakt med kvinnor, så förstår inte riktigt vad du syftar på där. Kollade runt lite och han verkar ju vara din totala motsats, så lite förvånad att det är någon du följer.
    Ok. Jag syftar på när han går igenom olika fördomar som folk har, om åldersskillnad. Som jag själv sett i mina trådar.

Jag vet inte var du får det ifrån, att jag följer honom.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Erika71 skrev 2021-11-05 16:24:23 följande:
    Kaffedraken vet inte vad han länkar till, han är mest ute efter en reaktion så att han sen kan använda kommentarerna han får som ett bevis på att världen är emot honom.

Han har flera gånger skrivit att han egentligen inte är intresserad av yngre tjejer, han blir småkär i den som är trevlig mot honom oavsett ålder, så han har bara startat tråden för att få reaktioner vilket han också har fått- bra där KD!
    Jo. Jag länkade till en blogg jag läste för längesen, kallades Blackdragon Blog. Tydligen bytt namn nu.

Jag är intresserad av unga tjejer, men jag söker inte unga tjejer, kommer aldrig mer stöta på en ung tjej. Jag är öppen för att träffa en ung tjej. Helst vill jag träffa en jämnårig.

Det är flera tjejer/kvinnor på jobbet som är trevliga och attraktiva. Och jag är förälskad i allihopa.
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?