Inlägg från: Anonym (20) |Visa alla inlägg
  • Anonym (20)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

Erika71 skrev 2021-11-05 16:24:23 följande:
    Kaffedraken vet inte vad han länkar till, han är mest ute efter en reaktion så att han sen kan använda kommentarerna han får som ett bevis på att världen är emot honom.

Han har flera gånger skrivit att han egentligen inte är intresserad av yngre tjejer, han blir småkär i den som är trevlig mot honom oavsett ålder, så han har bara startat tråden för att få reaktioner vilket han också har fått- bra där KD!
    Ja, han har helt klart inte läst det han länkar till. Försöker faktiskt förstå honom, men det går inte, så jag ger upp här.
  • Anonym (20)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-05 19:55:06 följande:
    Ok. Jag syftar på när han går igenom olika fördomar som folk har, om åldersskillnad. Som jag själv sett i mina trådar.

Jag vet inte var du får det ifrån, att jag följer honom.
    För att du skriver att ni drakar håller ihop, för att du skriver att du tidigare läst han blogg, till exempel.

Nej, det skriver han inte. Han beskriver de misstag som äldre män gör och han beskriver typer av kvinnor (kvinnor som inte gillar äldre män, kvinnor som skulle kunna tänka sig vara äldre män osv). Inte någonstans "tacklar han fördomar".
  • Anonym (20)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-06 19:09:42 följande:
    Jo. Jag länkade till en blogg jag läste för längesen, kallades Blackdragon Blog. Tydligen bytt namn nu.

Jag är intresserad av unga tjejer, men jag söker inte unga tjejer, kommer aldrig mer stöta på en ung tjej. Jag är öppen för att träffa en ung tjej. Helst vill jag träffa en jämnårig.

Det är flera tjejer/kvinnor på jobbet som är trevliga och attraktiva. Och jag är förälskad i allihopa.
    Du kanske vet vad bloggen hette tidigare, men du har ju uppenbarligen inte förstått innehållet du länkade till.
  • Anonym (20)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-06 20:35:31 följande:
    Inte kanske, jag är säker på att den hette Blackdragon Blog.
    Jag skrev att du inte förstod innehållet du länkat till.
  • Anonym (20)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-07 16:51:13 följande:
    Eftersom Blackdragon döms ut (han är ju Man), och alla missar det han skrev i bloggen, så kommer några ord från en svensk Kvinna. Som inte har problem med att män träffar yngre tjejer.
    Kommentera gärna hennes ord. Hon har säkert fel hon också.

www.filindeblogg.nu/
    Dömde inte ut honom. Påpekade att han inte skriver det du säger att han skriver.
  • Anonym (20)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-08 18:38:52 följande:
    Ja, undantaget är kända manliga skådisar. Då är det ok att han vill få till det med tonåringar. Tjejerna är vuxna från 19 år då.
    Såklart! Du fattar inte att Leonadro diCaprio är mer spännande än du? Mer attraktiv för kvinnor i alla åldrar?
  • Anonym (20)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-08 18:54:54 följande:
    Jodå. 
    Och det finns äldre skådisar än honom som vill träffa tonårstjejer. (jag får inte nämna namnen här, för då blir jag spärrad)

Och folk tycker att det är ok. Då är tjejerna vuxna.
    Men dåså. Sluta tjata om det då.
  • Anonym (20)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-09 09:39:47 följande:
    Nja, fast han har ju en poäng i att om det är ok att knulla kända gubbar men inte vanliga gubbar så är det kanske inte åldern i sig som är det avgörande utan hur känd man är?
    Om det är okej att knulla en gubbe eller inte avgör ju tjejen som knullar gubben. Och självklart vill många tjejer hellre knulla en het skådespelare än arbetslöse Torsten.
  • Anonym (20)
    ödmjukman skrev 2021-11-09 17:02:20 följande:
    Jag har inte jämfört antalet kvinnor o män som ligger med unga men ser ju vad folk skriver och det är inte åldern som är problemet. Det är helt plötsligt ok om nån är känd eller liknande, stor dubbelmoral här. Eller att det är ok om nån är snygg o vältränad eller spännande. Eller skjutsar henne i nåt sammanhang
    Okej för vem? Det är knappast en nyhet att attraktiva människor får ligga mer. Om människan är riktigt attraktiv kanske man väljer att bortse från åldern.
  • Anonym (20)
    ödmjukman skrev 2021-11-09 17:18:33 följande:
    För betraktaren både snygghet o äcklighet är ju upp till betraktaren. 
    Ok. Så du menar att det är dubbelmoral om tjejen väljer att inte ligga med en ful 40-årig gubbe och väljer att ligga med en het kändis på 40 år? Försöker förstå vad det är som är dubbelmoral.
  • Anonym (20)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-11 12:01:20 följande:
    Om hon knullar en känd 40 åring samtidigt som hon gnäller över att den fet 40 åring raggar på henne så är det dubbelmoral att snacka om äckliga gubbar ja, för bevisligen knullar hon ju gubbar, oavsett om han är ful eller snygg så är ju båda gubbar, eller hur?
    Nu vill jag inte ligga med en gubbe oavsett status/snygghet, men håller inte med om det är dubbelmoral om någon skulle villja ligga med en het medelålders kändis. Det är mer än ålder som spelar in (även om ålder är viktigt för många). Tror inte någon tycker att det är kul om en äcklig person försöker något. Lite koll på sin egen nivå får man ha.
  • Anonym (20)
    Anonym (Cilla) skrev 2021-11-11 18:34:04 följande:
    Jag jobbar som lärare på gymnasiet, alltså med ungdomar i åldrarna 16-19 år.

Nu ska jag berätta hur ungdomar i den åldern är. Utan undantag. Inte några extremfall, inte bara killarna, inte de som är mindre mogna än andra. Ok, here we go.

De är osäkra. De är flamsiga. De vet inte vad de vill göra efter studenten. De är oroliga över en osäker arbetsmarknad och en lika osäker bostadsmarknad. De bor hemma hos sina föräldrar. De har ibland extrajobb, tar på sig för många timmar och får panik över att inte hinna. De har slut på pengar och ber mamma swisha för att de vill köpa frukost. De är nervösa för muntliga redovisningar och smiter ibland hem för att slippa redovisa. De sover för lite och är trötta på lektionen, ligger över bänken och halvslumrar. De går ut på praktik och hör av sig till oss lärare för att de nojar över om handledarna är missnöjda med dem. De tycker många saker är tråååååkiga och berättar det gärna. De har ändlösa draman på snapchat. De är politiskt omogna och har ingen aning om vad de ska rösta på.
    De ser en 40+ person som lastgammal eftersom deras föräldrar är i den åldern.

M a o: de är helt normala unga människor.

Det en 40+ man ser i en 18-åring är skönhet. I övrigt finns det inget han rimligen kan känna samhörighet med. Att så totalt knoppa av allt en människa är och bara stirra på en kropp är tämligen udda. Och att det skulle vara helt omöjligt för en vuxen man att INTE spana in 18-åriga tjejer är nog något TS mest intalar sig för att legitimera sin dragning till ungdomar. Om inte så säger TS att män inte är lämpade att jobba med unga. Och det är ju att ha en rätt taskig syn på män, eller?
    Skrattade när jag läste det du skrivit. Gick ut gymnsiet 2019, men känner igen mycket av det du skriver haha. Instämmer med din syn, de är i mina föräldrars värld och jag tycker att det är konstigt att de vill ha något med min generation att göra på det sättet. Jag pluggar och har bara haft en pojkvän. De har jobbat 20 år, levt familjeliv. Jag har precis börjat mitt vuxenliv, även om jag känner mig långt ifrån vuxen. Första gången jag blev raggad på av en äldre man var när jag var 13. Jag fattar det bara inte.
  • Anonym (20)
    Tom Araya skrev 2021-11-11 18:52:41 följande:
    Bra uttryckt.

Självklart kan äldre se på unga och beundra deras skönhet, utan att nödvändigtvis önska något mer intimt.

Själv tycker jag det skulle kännas smått perverst att dejta någon under 35 eller i alla fall 30... är själv 48. Jag är supernöjd med att dejta jämnåriga kvinnor och tänker de unga hade kunnat vara intressanta om jag själv varit lika ung.
    Fint tycker jag. Och vettigt Solig
  • Anonym (20)
    Anonym (Cilla) skrev 2021-11-11 19:25:24 följande:
    Du tar upp en viktig poäng! Det är ju inte så att de här männen ser om någon har fyllt 18. De är precis lika tända på 17- 16- och 15-åringar. Och ja, de kan också stöta på 13-åringar.

De intalar sig att bara för att en tjej är i puberteten så är hon lovligt byte och att mognad kan mätas i bh-storlek. De här männen uttrycker gärna att tjejer ser så vuxna ut och verkar så mogna men det handlar ju om en förvriden syn på vad en relation med en kvinna består av.
    Åh, har hört det så många gånger. Att jag är så mogen ... och förstås att åldern bara är en siffra. Utvecklades tidigt (kroppsligt) så det är väl därför. Skönt att läsa att någon förstår, övertygad om att du är helt fantastisk som lärare.
  • Anonym (20)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-12 17:24:54 följande:
    Fast den här tråden handlar om ålder inte om kändisskap.

Ja givetvis är det flera saker som avgör vem man tycker är attraktiv men att gnälla över just ÅLDER på icke kändisar som raggar på en samtidigt som man gärna knullar kändisar i samma ålder ÄR absolut dubbelmoral för det man gnäller över är ju just åldern och inte kändisskapet.
    Nej det handlar inte om kändisskap, du har rätt, det var Kaffedraken som tog upp det tidigare och jag svarade honom.

Jag tycker inte att man kan ha dubbelmoral när det kommer till attraktion. Man tänder på det man tänder på liksom. Om man tycker att 999 av 1000 gubbar är just gubbar, så är det väl helt okej. Om man sedan skulle tycka att den tusende faktiskt är het, så skulle jag inte se det som dubbelmoral. Det är som sagt mer än ålder som spelar in, även om ålder är en STOR faktor. Nu talar jag allmänt. Som jag tidigare skrivit finns det för mig inget som kan uppväga 20 års ålderskillnad i min ålder.
  • Anonym (20)
    Anonym (Hooter) skrev 2022-02-13 09:12:13 följande:
    Man får nämna honom här på FL, men inte de andra manliga skådisarna utan att bli spärrad?
    Varför frågar du mig det? Och tre månader senare? Har du ett skov idag?
  • Anonym (20)
    Anonym (HS) skrev 2022-02-14 19:22:33 följande:
    Jag gör det fortfarande. Jag kan inte låta bli ibland. Men jag inbillar mig inget, och jag är diskret.

Fast ibland blir det fel, som när suppersnygga grannen på 22 år gick förbi och hejade så sött precis då jag skulle iväg med bilen. Förvirrad som jag blev glömde jag koppla ur sladden till motorvärmaren. Det brakade rejält då sladden drog med sig uttaget. Hon måste tyckt jag var väldigt disträ.

Var nog inte ordet "disträ" hon tänkte Tungan ute
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?