Inlägg från: Anonym (Totte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Totte)

Vad händer med cannabisbrukande förälder?

Fast TS kille är väl brukare, inte missbrukare...?

• Anonym (Totte)
    Anonym (Madeleine) skrev 2017-10-06 01:54:20 följande:

Men jag skrev inte heller att bruk istället för missbruk på något sätt gör det lagligare. Läs igen. Det jag påpekade var att det finns visst en skillnad mellan bruk och missbruk, det är inget hårklyveri som bara missbrukare ägnar sig åt. Huruvida substansen är laglig är inte vad som avgör om det rör sig om bruk eller missbruk.

Dessutom är inte cannabis knark. Det är en drog ja, men det är inte knark.
  • Anonym (Totte)
    Anonym (Lagen) skrev 2017-10-06 08:12:15 följande:

Där blev du nog lite otydlig. Vad man kallar de de som använder droger, brukare, knarkare, missbrukare eller annat är i högsta grad oväsentligt. De är först och främst kriminella vilket var min poäng.

Att dricka alkohol är inte kriminellt.

Men däremot leder det till misshandel i många familjer. Massor av människor blir dumma i huvudet och elaka när de dricker alkohol. Massor av män som spöar upp sin fru och sina barn. Alkoholen ställer till så in i helvete för många.

Jag skulle vilja se en cannabisrökare spö upp någon. Det finns inte. Det är alkohol som ska förbjuda och cannabis tillåtas, iaf medicinsk marijuana.
  • Anonym (Totte)
    Anonym (Simple) skrev 2017-10-06 14:37:46 följande:

Förresten Totte, jag vet jättemånga cannabisrökare som grovt misshandlat fruar, flickvänner, egna barn, djur, främlingar osv.

Jag tror dessvärre inte på det.
Svar på tråden Vad händer med cannabisbrukande förälder?