• ScillaBlå

Syskon i Västerås.

Finns här fler Västeråsare som planerar syskon till 2014?

• Svar på tråden Syskon i Västerås.
  • Lakrits

Det var för tidigt för att se ngt på vul, de såg hinnsäcken och ev något litet där i så fick en ny tid om 2v. Flytningarna har minskat på em, skönt!

• angeni

Lakrits: skönt att de såg något litet där! Nu håller vi tummarna att ni ser ett litet hjärta som tickar nästa gång!

• angeni

6 dagar till bim!

Har en konstig vibrerande känsla i magen. Den vägrar att försvinna! Haft i flera dagar nu. Lite ömma bröst men det kan lika gärna vara PMS!

Jag vill testa nu!! Vill veta. Hatar att bara gå och vänta.. Men ska försöka hålla mig tills tisdag iaf!

• Malin021

Hej . Här är också syskon försök på gång, dock så har jag pcos så att vi har redan gjort utredning och jag har ätit pergotime, men jag hade inte fått några äggblåsor när jag gjorde vul, så vi gör ett nytt försök nästa månad.

Kärlek
  • Lakrits

Välkommen Malin!

Hur går det för alla? Bim snart?

Här har de färgade flytningarna avtagit...eller det kan ibland vara svagt ljus ljus rosa. Hoppas att de ska hålla sig borta. Var ute och joggade en runda i lördags och var riktigt sliten efteråt och på sön kom de brun/rosa flytningarna så nu vågar jag inte jogga mer.. Vet inte om de berodde på löpningen men vågar inte chansa och är orolig att det ska ha ställt till något... VUL 13/8....nervöst!

• 2 barnsmamma

Lakrits> skönt att de avtagit och gör som du sa, håll upp med joggingen tills vul iallafall.

Här är allt som vanligt av mina graviditeter, lite dimmig i huvudet och får springa på toa dygnet runt. Precis som förra.
    Det positiva är väl att vågen minskar innan inskrivningen på MVC plus att så länge jag springer på toa så vet jag att det är en liten i magen.
    När jag fick ma så var jag helt normal i magen. (man måste det det positiva att inte få behålla någon mat)

• ScillaBlå

Varning, långt och bittert.

Jag har sedan i fredags haft molvärk i magen och under helgen har jag mått illa också. Den mens som jag hade förra veckan var mycket mindre än vanligt, så jag tänkte att kanske, kanske kunde det vara en nidblödning (fem dagar lång?) och jag kunde vara gravid ändå. Så imorse testade jag mig. Negativt så klart. Men då visste jag iaf så att jag kunde säga det när jag ringde Kvinnokliniken. Så jag ringde. Dels berättade jag mina symptom och dels berättade jag om situationen med att vi försökt under ett års tid. Ang. symptomen nu så trodde hon att det var antingen ägglossning eller en urinvägsinfektion. Men snälla...jag känner min kropp. UVI har jag inte haft på tio år, men jag vet att då svider det och gör ondare. Och ÄL har jag koll på, det är inte förrän till helgen och början av nästa vecka. Men nej, de var inte intresserade av att kolla mig utan jag fick vända mig till Vårdcentralen för att kolla UVI först. Så nu har jag en tid på VC på onsdag... Ang. att vi försökt under ett år sa hon att jag ju kunde vända mig till fertilitetskliniken om en vecka när de är tillbaka från semestern. Men sen såg hon att jag hade haft ett MF i september så då sa hon att de kommer att räkna ett år från senaste missfallet. Tyvärr råkade jag då säga att jag hade ett MF i maj också. "Men då är det ju ingen fara" sa hon "då KAN du ju bli gravid". Ja, det vet jag väl att jag kan, men varför stannar det inte och varför tar det så lång tid? Och varför har jag ont i magen?? Upprepade missfall räknas bara om man haft tre MF i rad utan en lyckad graviditet emellan...
    Jag känner min kropp och jag vet att nåt är fel. Sen vet jag inte vad det är som är fel. Jag vill bara få hjälp att ta reda på det. Snälla landstinget, kan ni vara så gulliga och hjälpa mig med det??...

MVH Bitterfittan

• Malin021

ScillaBlå : vänd dig till kvinnoläkarna istället, jag går där och tycker dom är bättre än kvinnokliniken.

Kärlek
Svar på tråden Syskon i Västerås.