• NKmamma

Äggdonation - Hur bär jag mig åt?

sandraabinger skrev 2013-05-11 20:58:46 följande:
    Hej Ypke! :)

Min gynekolog utredde om varför jag inte hade någon mens och fick då reda på att jag kommit in i klimakteriet (som jag har skrivit i inlägget). Räknas det då som en fertilitetsutredning tror du? :)

När jag skriver "egen" donator så menar jag syskon eller vänner, går det ej att genomföra i Sverige?   

Tack så mycket för råden annars :) 
    Jo det bör räknas som en utredning.
    Kontakta gynekologen och be denne att remittera dig till närmsta fertilitetsklinik.
    Man rekommenderar att använda sig av okänd donator. Men det är inte olagligt att använda känd donator i Sverige. Så visst går det.

• NKmamma
    saspet skrev 2015-11-16 10:00:09 följande:
    Hej!

Jag inser att det här är en gammal tråd men jag testar ändå att skriva.

Jag har precis fått samma besked som er, klimakteriet vid 25-års ålder.

Vore skönt att kunna diskutera det med några som gått igenom precis samma sak och som verkligen förstår hur man känner.
    Jag är i klimakteriet och jag fick en dotter med hjälp av ÄD 2008. Hur tänker/känner du?
  • NKmamma

Eftersom gener inte är viktiga för mig var valet inte svårt. Det som jag tänkte på var oron över att det kanske inte skulle gå vägen.
    Hon är min dotter på alla sätt. Jag skäms inte för att det blev ÄD, så är öppen med det. Hon vet om hur hon blev till. Vi kommer fortsätta att prata med henne om det. Vill hon sen träffa donatorn så ska hon göra det. Att göra det tar inget ifrån oss.

Svar på tråden Äggdonation - Hur bär jag mig åt?