Fiamedbarn skrev 2013-08-05 17:11:12 följande:
Min mens var sen två veckor förra sommaren och sen fick jag en hejdundrande mens med rejäla smärtor till. Jag plussade aldrig men tror ändå att det var ett tidigt missfall. Men man kan ju ha låga hormonnivåer också, förra graviditeten med min son plussade jag aldrig första månaden! (Fick dessutom som vanlig mens). Så man vet ju aldrig
Jag har valt att inte kombinera några preparat. Läste på pergotime att man inte ska ta det tillsammans med hormonämnen eller vad det stod, och rosenrot och munkpeppar påverkar hormonerna tror jag. Så jag tar bara min vanliga arsenal med vitamintillskott, fiskolja och q10.
Jag håller tummarna för ett plus!!
Kan ju faktiskt ha varit ett missfall ja... Hoppas hoppas att du har rätt i att det är låga hormonnivåer
Tror dock inte det, båda mina tidigare graviditeter har visat plus från och med bim, så jag är nog ingen låghormonare...
Det är nog klokt att inte blanda för mycket. Jag käkar också vitamintillskott, och Omega3. Har dock hoppat över q10. Ska börja dricka vit grapfruktjuice också, det sägs göra flytningarna mer lättgenomkomliga. Hade precis börjat med det när jag blev gravid förra gången, sen om det var därför eller inte kan jag ju inte säga
Tack för tummarna, håller tillbaka till dig