• Lindan101

Vi som vill försöka igen efter missfall

Hej! Tänkte hoppa på här, om jag får? 37 år, fick missfall (MA i v 11) i slutet av maj, försöker nu på nytt, har fortfarande inte fått mensen tillbaka, men tror att jag hade äl för ca två veckor sen. Förlåt min okunskap, men vad är trombyl och DHEA?

• Lindan101
    Fiamedbarn skrev 2013-07-31 22:55:23 följande:
    Hej Lindan. Tråkigt att höra, jag fick också missfall i v11 i maj. Trombyl är blodförtunnande (mildare än albyl) vilket kan förhindra de missfall som beror på blodpropp eller dålig genomströmning av blodet i moderkakan och navelsträngen. Och DHEA är ett föryngringshormon som kan förbättra äggkvalitén.
    Åh, vad tråkigt, vet hur du känner...
    Ok, tack, då hänger jag med Glad
  • Lindan101
    Fiamedbarn skrev 2013-08-01 14:36:31 följande:
    Välkommen! Jag sitter just nu med första dagen av min mens vilket tyvärr bekräftar att det inte blev något denna månaden heller. Ska försöka med pergotime denna cykel och funderar även på DHEA och munkpeppar, men man kanske inte ska kombinera dessa med pergotime? Jag har slarvat med kosten under semestern men annars gått ner 9 kg med LCHF. Nu är det jättesvårt att hitta tillbaka till dieten igen. Men det funkade så bra för mig och jag har en del kvar att gå ner i vikt så jag får försöka kämpa.

Annars så är det väl en embryodonation som är det största fokuset för oss nu.  

Hur tänker du? Ska du göra någon utredning, IVF eller försöka naturligt? Hur länge har du försökt? Vi har försökt i över ett år nu  
    Superjobbigt, lider med dig! Jag vet faktiskt inte om man vågar blanda de olika preparaten.
    Jag har en fungerande graviditet bakom mig, och "endast" ett missfall, så någon utredning blir det nog inte, om inte det tar väldigt lång tid den här gången, innan det blir plus på stickan. Hoppas verkligen inte det ska behövas... Fick precis minus på stickan, så första försöket gick åt skogen
  • Lindan101

Hmm, fortfarande ingen mens här. Får nog testa igen i morgonbitti, för att säkert utesluta grav. Någon som vet vad det kan bero på i så fall, att man får äl men ingen mens trots ingen graviditet? Hittade uttrycket "tyst mens" på sökning, men dåligt med info...

Känns som att jag kanske måste uppsöka bm för att säkersställa att allt är ok

• Lindan101
    Fiamedbarn skrev 2013-08-05 17:11:12 följande:
    Min mens var sen två veckor förra sommaren och sen fick jag en hejdundrande mens med rejäla smärtor till. Jag plussade aldrig men tror ändå att det var ett tidigt missfall. Men man kan ju ha låga hormonnivåer också, förra graviditeten med min son plussade jag aldrig första månaden! (Fick dessutom som vanlig mens). Så man vet ju aldrig

Jag har valt att inte kombinera några preparat. Läste på pergotime att man inte ska ta det tillsammans med hormonämnen eller vad det stod, och rosenrot och munkpeppar påverkar hormonerna tror jag. Så jag tar bara min vanliga arsenal med vitamintillskott, fiskolja och q10.

Jag håller tummarna för ett plus!! 
    Kan ju faktiskt ha varit ett missfall ja... Hoppas hoppas att du har rätt i att det är låga hormonnivåerGlad Tror dock inte det, båda mina tidigare graviditeter har visat plus från och med bim, så jag är nog ingen låghormonare...

Det är nog klokt att inte blanda för mycket. Jag käkar också vitamintillskott, och Omega3. Har dock hoppat över q10. Ska börja dricka vit grapfruktjuice också, det sägs göra flytningarna mer lättgenomkomliga. Hade precis börjat med det när jag blev gravid förra gången, sen om det var därför eller inte kan jag ju inte sägaFlört

Tack för tummarna, håller tillbaka till dig
Svar på tråden Vi som vill försöka igen efter missfall