• Ambra

Vi som vill försöka igen efter missfall

Hej Fiaedbarn!! Skulle nästan kunnat varit jag som skrivit ditt inlägg! Har också en liten "L" som vi försöker skaffa ett syskon till men enda vi "fått" är två missfall.. Ett i v 10 och ett i v 9, båda avstannade omkring v 5-6.. Tycker inte alls jag fått nån vidare hjälp från vården så har tagit saken i egna händer denna gång! Fick första missfallet i mitten av oktober och andra i slutet av feb och har sedan dess försökt komma i fysisk och psykisk balans till nästa försök. Har gått ner åtta kilo mha lchf + jogga nästan varje dag, har även gått 10ggr på akupunktur och fått örtbehandling.. Ska till nästa grav även prova albyl och progesterall. Tar även fiskolja, selen, järn, folsyra, B6, B12, D- och E-vitamin! Fick mens igår och tänkte satsa på att försöka bli gravid igen fr.o.m. nu

• Ambra

Innan förra missfallet gjorde jag inget speciellt alls förutom att försöka leva någorlunda hälsosamt. De jag pratade med efter första missfallet sa bara att det ju var så himla normalt med missfall och att vi bara skulle "köra på", så det var i stort sätt det vi gjorde.. Efter andra missfallet så sades det ungf samma sak, vi hade helt enkelt bara haft lite otur. Jag har pratat med ett par olika läkare men ingen vill göra något förrän 3 missfall på raken och det är ju inget man är sugen på att vänta in... Allt jag hittat ang upprepade missfall har jag hittat här på FL.. Så denna gång blir alltså första gången ned någon form av medicinering.. Den Progesterall-kräm jag har köpt heter "John Lee MD Progesterall" på biobody.se. Jag tänkte köra äl-stickor nu så jag vet när jag ska börja med krämen och tänkte även testa Efimol som tydligen ska underlätta för ägget att fästa, har aldrig prövat tidigare så vet ej om det funkar... Det tog ungf två månader att gå ner 8kg, så 4kg/mån.. Jag började med promenader och joggningturer på bara 5-10 min, men det gick faktiskt förvånande snabbt att komma i form, nu springer jag 5-7 km/gång Matfavoriten just nu är ungnsbakad lax med spenat och mozzarella och massa sallad till!! Hur gammalt är ditt tidigare barn? Min lilla kille är 1,5 år

• Ambra

Med lite disciplin går det faktiskt rätt fort att komma igång, efter ett tag blir det roligt också när man ser och känner resultat Nä, har inte kollat några värden alls, kanske borde göra det då!? Kan man gå in på vårdcentralen och be att få göra ett test el behövs remiss? Har du fått Folacin och Trombyl utskrivet? Jag fick som sagt ingenting.. Känner mig faktiskt rätt så besviken på hur jag blivit bemött av vården efter missfallen, känns inte som jag blivit tagen på allvar alls och jag har inte fått någon som helst hjälp.. Fyra år, stora killen hade du några missfall innan honom?

• Ambra

Min lille blev också till på första försöket så jag trodde aldrig jag skulle sitta här nästan ett år efter att vi bestämt oss för att försöka få till ett syskon och inte ens vara gravid Tycker du gör helt rätt, man måste landa lite innan man kan börja med träning och viktnedgång etc. Jag unnar mig fortfarande lite gottigt till helgerna, inte lika stora mängder som tidigare bara Ikväll blir det glass och film efter en långpromenad på tre timmar!! Men då går jag nog upp till vårdcentralen redan imorgon och ber om ett prov!

• Ambra

Tack för info Får se hur det går imorgon då! Hur länge har du tagit levaxin?

• Ambra

Jobbigt.. Kan ju tyvärr vara så ett tag, har för mig att mitt första missfall höll på i två veckor.. Blir inge prov för mig idag, Lilleman har 39 graders feber så får stanna hemma ist...

• Ambra

Halloj Finns nog risk att de ger utslag. Började med ÄL-stickor direkt efter mitt första mf och har för mig att de gav jättestarkt utslag i början.. Fick då inte igång någon normal ägglossning förrän efter ca 3 menstruationer och då blev jag gravid direkt.. Nu har jag åter igen haft 3 menstruationer efter mitt andra mf, så hoppas att allt är igång som det ska igen, blir första gången nu sen senaste mf som jag kollar ÄL...

• Ambra

Jag har hört om flera som blivit gravida innan första mens direkt efter missfall. Försökte det själv efter första missfallet, men det funkade inte för mig eftersom min ägglossning inte kommit igång.. Denna gång har jag medvetet väntat för att hinna med viktnedgång och akupunktur mm.

• Ambra

Vad tröttsamt att höra olika från läkare, verkar som att ingen läkare i Sverige har koll på upprepade missfall... Hur fasen ska Trombyl från vecka 20 hjälpa mot missfall när typ 99% av alla missfall sker före det?? Skulle jag få ytterligare ett missfall kommer jag nog söka hjälp utomlands direkt.. Har efter erfarenhet och vad jag läst från olika personer här på FL totalt tappat förtroendet för svenska läkare på just den här punkten.. Jag kommer köra både Albyl och Progesterall från ägglossning på eget bevåg denna gång! Var iaf och tog blodprov idag och ska få svar om ett par dagar Härligt att det går framåt med dieten och nästan två kg på två dagar låter ju helt galet bra!!

• Ambra

Hej igen, har läst allt jag kunnat hitta om både progesterall och trombyl/albyl så hade tänkt vänta till ÄL+2 med krämen, tar ÄL-test för att vara helt säker på dag. Albylen har jag precis börjat med. Ja, känns bra att jag hann med testet idag, hoppas jag hinner få resultat innan helgen! Började du med Levaxinet under graviditeten? Kan man göra det? Tänker på om jag skulle behöva något om man isf måste vänta med att bli gravid..?

• Ambra

Jag kör rosenrot, bidrottning gelé och Efamol till ägglossning! Ingen aning om det funkar men värt ett försök

• Ambra

Har svårt att tänka mig att läkaren skulle vilja skriva ut levaxin med tanke på att han sa att det var "ett perfekt värde"..

• Ambra

Hade själv ÄL i tisdags, smörjer nu med Progesterall varje dag och hoppas på det bästa 😊

• Ambra

Jag fick senaste missfallet i slutet av februari, så har hunnit med att få mens ett par gånger, detta var första gången med ÄL-test.. Har medvetet väntat med att försöka bli gravid eftersom jag ville gå ner i vikt och gå igenom akupunktur-behandlingen! Nu hoppas jag bara att jag blivit gravid och att det äntligen går vägen!!! Kör med Progesterall-krämen varje dag nu + Albyl och alla vitaminer

• Ambra

Blev gravid direkt, men slutade i ytterligare ett MA... Känner mig sjukt uppgiven.. Kommer pausa lite nu och försöka landa.. Utredning startar 6:e Aug.. Har också haft funderingar på embryodonation eller äggdonation.. Har du kollat upp något kring det??

• Ambra

Har ju ett barn sedan tidigare så blir nog att söka sig utomlands isf.. Men ska göra minst ett försök till innan jag börjar med alternativa lösningar.. Blir ju väldigt lätt gravid så har svårt att tänka mig att en IVF är något som skulle vara aktuellt för mig.. Jag har ju ingen aning om vad missfallen beror på.. Får se om utredningen visar något...

Svar på tråden Vi som vill försöka igen efter missfall