Inlägg från: Anonym (samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma)

Åt rosenrot i v.2+ till och med v.4+, risker

Jag har samma oro! I mitt fall åt jag munkpeppar för att få min mens att bli regelbunden (hade inte haft mens på fyra månader) och blev oplanerat gravid. 

Har läst som en tok för att hitta information om detta och hur det kan påverka fostret osv. Men det jag har kommit fram till är att man rekommenderar gravida att inte äta naturpreparat just för att man inte vet om/hur det påverkar fostret eller graviditeten. Det finns alltså inte tillräckliga studier på detta. 

Sedan tänker jag även att det brukar inte vara någon risk så tidigt i graviditeten. Det är ju många som dricker alkohol tex utan att de vet att de är gravida i ett tidigt skede och det ska inte vara farligt säger min barnmorska i alla fall. Har läst någonstans att (detta gäller alkoholintag) att det är först 28 dagar efter befruktning som fostret blir väldigt känsligt eftersom organ börjar att anläggas då osv.

Nu är jag i v 22 och hittils verkar allt vara som vanligt. På RUL såg allt bra ut så hoppas att det inte har påverkat något.      

Svar på tråden Åt rosenrot i v.2+ till och med v.4+, risker