• PCO85

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

melissa8601 skrev 2013-09-29 14:04:23 följande:
    Hoppar in här

Slutade med p-piller för 7 månader sen, ingen mens i sikte.
    Var hos Gyn i början på sommaren, hade mensen inte kommit tillbaka skulle jag få en ny tid.
    Denna tid är nu 1 oktober.

Kan man få Pergotime direkt, vad är "kraven"?
    Vill förbereda mig så jag har lite argument och inte bara få till svar "vänta och se lite till".

Vi gjorde VUL innan sommaren, lite låga hormonvärden och tunn slemhinna..

Tacksam för lite tips nu innan 1 oktober Glad
    Hej Melissa!

Har du gjort någon vidare utredning? Oftas kan de se direkt på UL om man PCO och sen på blodprov. Jag vet inte hur det fungerar att få pergotime utan PCO. Men har man PCO brukar det inte vara något problem.    
  • PCO85
    Babe85 skrev 2013-09-29 19:03:51 följande:
    Just nu ligger jag på bmi 32, har gått upp och ner med alla tabletter som man trycker i sig.. Sen blir jag så påverkad av stress både från samhället, jobbet och mig själv.. vilket påverkar det man stoppar i sig och inte. Har kämpat ner mig 14 kilo än sålänge, så framåt går det.. Förstår din nervositet, jag hade varit exakt lika nervös jag.. Man vill ju så gärna att det ska visa positiva saker.. Ska verkligen hålla mina tummar för dig. Att gå ner i tjänst är ju absolut en kostnadsfråga som kan påverka mycket, men skulle det inte funka kortsiktigt för er?

Hej! Men minus 14kilo är ju grymt jobbat!! :) Vi får fundera på om jag ska gå ner i tid. Det beror på om min man får ett jobb före eller efterårskiftet. Nu har vi varit hos DR.G och det var inga ägg på G ännu, så ökad dos och återbesök om en vecka. Men han sa att det är helt normalt och att han tar det försiktigt eftersom det är första försöket med sprutor och han vill bara ha ett högst två mogna ägg. Men så länge inget ägg minskar och slemmhinnan ser okej ut så fortsätter vi. Men efter fem veckor med sprutor börjar vi om, om inget hänt. Känns lite jobbigt, men min läkare är glad och positiv och man får tänka hur långt vi kommit, egentligen. :)
  • PCO85

Halloj! Nu är jag på dag 17 med spruta och fjärden dagen med ökad dos. Men jag har en fråga till er. Jag har molande värk till och från och lite ont i magen. Sen har det börjat komma vita flytningar sedan jag började med ökad dos. Kan det vara så lyckosamt att jag äntligen svarar på behandligen och har tillväxt? Hur kände ni er när det började växa till sig? Fick ni ökade flytningar? (jag har knappt haft några flytningar alls innan vi ökade dosen i måndags) Jag ska på återbesök på måndag morgon igen, så då får jag väl veta, men jag blir lite nervös att flytningarna ska vara något negativt.

• PCO85

Zion,

för mig tar det alltid på pricken fyra dagar, lite lustigt :) Men under de fyra dagarna kan jag ha blodblandad flytning. Det är först när jag behöver använda tampong som jag räknar som mens. :)

Lycka till!   

• PCO85

Tjoho!

Imorgon är det dags, pirrigt! Men idag har jaghaft världens mensvärk/illamående och ett J***a humör. Har inte kännt något tidigare, men idag, PANG!

Hoppas att det är positivt med alla flytningar och mensvärk from hell idag! Jag viker mig nästan och behöver sitta eller ligga mest. Men jag är på ett sätt glad att jag äntligen känner något! ;P    

• PCO85

Halloj/God morgon! Nu har jag precis varit hos DR. G. Jag har ett litet ägg på tillväxt, på ca.10. Ska öka dosen från 75 till 100, mån,tis,ons och torsdag. Sen ska jag tillbaka på fredag. Känns kul att ett ägg vill växa till sig i alla fall. :) Jag frågade om flytningarna och det kan tydligen vara så när hormoner stiger i kroppen och är helt normalt. Men vilket jäkla värk jag hade igår! :P Så nu är det bara att hålla tummarna för att ägget vill växa på sig under veckan.

• PCO85
    zion skrev 2013-10-07 14:38:20 följande:
    Alltså Gud va jag är glad, nu på Dag 71 har mensen kommit igång för fullt, har bokat tid den 21 så då hoppas vi på ägg! :)
    Hur går det för er andra?

Woooohoooooo!!!!!!! Härligt! Helt sjukt egentligen att man kan bli så glad när man får mens, speciellt spontant!!
  • PCO85
    Babe85 skrev 2013-10-07 09:21:43 följande:
    Grattis till ägget =) Va kul!
    Vilken motivation och tacksamhet för smärta och väntan!
    Jag hejjar på dig sålänge, medan jag själv står kvar på ruta ett.

Håll oss uppdaterade här inne =) Man kan alltid glädjas åt andra framgång, Karma är det bästa!

Jag vet det där med att vara tillbaka på ruta ett. Jag råkade ut för en konisering precis när vi skulle sätta igång och jag var helt knäck över att vi inte bara fick köra igång, utan fick skjuta upp allt 3 månader.

Men som du säger, karma is the shit. Det kommer vända och det gör det är det värt all möda! Hejar på dig :) 
  • PCO85

Hej.

Började som sagt med 100IE igår och i morse började jag få rosa flytningar och nu har jag ordentliga blodblandade flytningar :(
     Nu är jag rädd att det skitit sig den här månaden.....:(( 

• PCO85

Jag har fått mens :(( Känns som man dör lite innombords. Men ska dit imorgon i alla fall och fråga hur vi gör nu. Besvikelse AB.

• PCO85
    zion skrev 2013-10-12 23:42:42 följande:
    PCO85: fy vad tråkigt vi får hålla tummarna denna gången!

Hur går det för alla?
    Tiden går ju sjukt sakta, är på dag 6 idag så ska ta sista tabletten av pergo imorgon sen är det väl bara att mysa och vänta. Jag fick ingen biverkan alls av pergon, så är hel nöjd med den, men a får se om 9 dagar om den fick något ägg att växa. Hoppas på det i alla fall! :)

Skickar lyckoönskningar till er alla! 
    Tack alla, för er omtanke. Jag behövde bara få regera av mig och nu är det positiva tankar igen. När jag var hos Dr.G så såg han att ägget som senast låg på 10mm hade minskat, så det var en kolapps som gjorde att jag antagligen blödde.

Men han skrev ut nytt recept och jag ska börja med 100IE på menscykel dag två. Är på dag 3 med provera. Som om drygt två veckor kör jag igång igen med spurta.  
  • PCO85

Halloj! Lycka till primolut, hoppas att mensen håller sig borta! Jag måste bara berätta en rolig sak. Jag går alltid till samma apotek för att hämta ut alla ratraljer. Det är nästan alltid samma kvinna i kassan. Idag frågade hon mig hur den senaste behandlingen hade gått. Sen log hon och berättade att hon själv varit med om samma sak och vi skrattade gott tillsammans om hur man ska ha benen i luften, ha sex på rätt dagar. Sen sa hon åt mig, lugn, du är ung och ha starka ägg. Men frys dina ägg och din mans spermier, det är bra för oss som har svårt att få barn. Så det ska jag verkligen fundera över om jag inte ska göra, om man sen vill ha ett syskon. Sen tipsade hon om kammomil te med honung, tet för att lugna nerverna och honung ska tydligen innehålla något hormonförstärkande vad jag förstår. Men summan av kardemumman, är att jag kände mig jätte glad när jag gick därifrån. Att en person i kassa på Apoteket visar så mycket omtanke gör mig rörd. Nästan jag måste ge henne en blomma! :))

• PCO85
    mylady skrev 2013-10-26 18:59:27 följande:
    Jaha där sprack den chansen :/ Blödning idag på dag 28. Så nu är mensen på väg inatt säkert. Men det är några dagar innan BIM. Eller de andra gånger jag haft Äl med pergo har BIM varit dag 32 med en dag bruna flytningar innan. Märkligt att det ändras nu. Och det är redan blod idag. Inte en dag med bara flytningar innan. Men ingen mensvärk än. Kommer väl imorrn med ordentlig mens. Brösten ömmar mycket mindre. Så nu fortsätter jag med pergo dubbeldos. Varför ens fortsätta om det inte funkar?! Jag blir helt förstörd. Mitt hopp blir mindre och mindre och längtan bara mer och mer för varje månad som går.

Börjar med en styrkekram!! Har du frågat om ni kan börja med hormonsprutor istället? Min läkare sa efter tre försök med prego att det var ingen mening att fortsätta, för jag hade så pass mycket småblåsor. Förstår att du blir helt förstörd. Ibörjan tillät jag mig drömma massor, planerade vad jag skulle vilja ha för vagn osv. Men nu vågar jag/tillåter jag mig själv inte det. Jag kan komma på mig själv att få en stakt genomskärande känsla att "jag vill ha barn NU, jag orkar inte vänta mera" Har du någon i din närhet som du kan prata med? Jag har ett par goda vänner och sen såklart min man och det är ett otroligt stöd. ---KRAM-----
  • PCO85

Grattis Lillajagmaria, va underbart, det måste vara total lycka hos er nu! :)

Jag kämpar på, är inne på sprutomgång 2 och det känns som jag bor på kvinnokliniken. Jag springer där två gånger i veckan för att kolla tillväxten. Förra gången fick vi avbryta då jag började blöda.

Men den här gången började vi på 100IE och nu är jag uppe i 150IE.
    Var hos Dr. G igår och ÄNTLIGEN händer det något i alla fall. Men de är "bara" ca. 10 millimeter och mer än så har vi aldrig fått dem. Men det var flera ägg på g, så peppar peppar! Ska tillbaka på tisdag igen och då önskar jag verkligen med hela mitt hjärta att äggen fortsatt växa.

Men Dr. G måste ha varit hoppfull, för han förbjöd sex sön-må ifall det skulle vara så att fler ägg blir mogna samtidigt (överstimulering) och något sånt har han inte bett oss om förut :)  Vill inte få femlingar direkt, hihi!

Babe85 har du fortfarande inte hört något?  

• PCO85
    Babe85 skrev 2013-11-10 21:06:53 följande:
    PCO85: Vi har inte hört något på 2 månader! Så i fredags tröttnade jag och ringde upp.. Fick prata med en sköterska där som också tyckte att det va himla konstigt att vår gyn inte hört av sig. Stod i journalen att vi skulle ha kontakt för vidare utredning.. Så.. på fredag kommer jag att ha en telefontid med henne. Har hunnit med 2 egna blödningar vilket bara är positivt =) Men denna väntan är seg när man går i ovisshet..

Hoho Babe85! Typiskt, ibland får man bara vara på helt enkelt. Men skönt att du i alla fall fått blödningar spontant och att du får en telefontid. :) Jag var hos Dr.G idag och äggen har fortsatt att växa och befinner sig nu på 13-14mm (har inte kommit över tio) Vi ska sänka dosen ett steg bakåt, då det var 3-4 ägg på G, varav ett större och han vill inte få för många mogna. Jag känner mig så glad!! Ska tillbaka på fredag och har sexförbud fram tills dess :)
  • PCO85

Halloj!

Allt gick inte som planerat. Jag blev magsjuk natten till igår och kom aldrig iväg till Dr.G som planerat igår. Jag tror det var tänkt att jag skulle ta ÄL-sprutan i helgen om allt såg bra ut. Men eftersom jag inte kom iväg vet vi inte hur många ägg det är.

Så vi får avbryta måndadens behandling och börja om med provera nästa vecka. Känns så ledsamt, eftersom jag äntligen hade ägg på G och måste avbryta pga  en jäkla magsjuka...:((

Men, ny friska tag.   

• PCO85
    Babe85 skrev 2013-11-17 01:42:37 följande:
    Men Bara att ladda om och hoppas att det går bättre nästa gång. Jag hade telefontid med min gyn. Att jag fått egen blödning var ju jätte bra, men cykeln är för lång. Vi ska vänta ut nästa mens och sen börja med sprutor. Det beräknas omkring lucia, så vi får hoppas att jul och ledigheterna inte kommer och förstör

Hoho! Lever tråden? :) Hur går det för dig babe85? Jag fick spontan mens och är idag på sprutdag 10 och igår var jag på UL och det fanns ett fint ägg på 13mm. Ska tillbaka imorgon för att se att det fortsätter växa. :) Så jag är lite happy happy för en gångs skull :)
  • PCO85
    Babe85 skrev 2013-12-03 14:02:04 följande:

HoHo!! Jag lever iallafall =) något sönderstressad pga jobb, men annars så lever ja=)

Jag väntar på en tid till BM och väntar på blödning som ska komma (förhoppningsvis) runt lucia. Annars ska jag framkalla en blödning med primout.Där efter ska vi börja spruta..

Allt hamnar i kläm då allt kommer att hända under jul och klämdagarna.. Men gyn tyckte att vi skulle köra på och går det inte denna gången så kör vi vidare i Jan.

Har lagt det lite på is (iallafall i huvudet).. Nu är det så mycket med jul och det blir stress på arbetsplatsen.

Va kul för dig PCO85!! Jag ska verkligen hålla mina tummar och tår..Känslan av att det går framåt för en av oss ger motivation =)

Hejja Hejja!!

Tack för peppen! Hoppas verkligen att du får en blödning spontant! HEJA HEJA! :)) Ja, det känns som att det här är det sista innan jul för vår del, sen blir det vila över jul och nyår, vilket kan vara skönt i sig. KRAM
  • PCO85

Hej igen! Idag är det sprutdag 11 och jag var på UL igen. Jag var RIKTIGT nervös, men allt såg toppen ut. Slemhinnan var på 10mm och hade tre skikt och den lilla äggblåsan har växt till 18mm. Så ikväll blir det ägglossningsspruta och ägglossning fredag morgon. Sen är det bara att hålla tummarna!

• PCO85
    Babe85 skrev 2013-12-17 09:59:59 följande:

Hej! Hur går det för dig? Väntar med spänning =)

Själv så väntar jag samtal (igen) från BM.. Dom är så otroligt dåliga på att ringa på de bokade tiderna :/ Är egentligen sugen på att söka mig någon annanstans.
    Min egna blödning kom igår, jag avstod ifrån primolut-nor, kände på mig att den skulle komma självmant ( även om cykeln är lång) Vill börja spruta nuu!!

Hej!

Jag vill bara gräva ner mig idag.

Igår kom det rosa flytningar och de har ökat lite idag. Mensvärk och illamående. Det kommer inte mycket, men det är till 99% mensen som är på G. 5 dagar kvar till BIM.

(Om man ska se något positivt, så har jag fått mens nu spontant i två månader)

Känner mig gråtfärdig och helt slut. På ett sätt är det skönt att det blir ett uppehåll nu över jul. :(

Du har inget privat i närheten av dig? Själv åker jag över en timma varje gång för att komma till min klinik, men det ät det värt!
Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)