• NonnoE

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Jaha, okej :/ går också hos privat :/ vet du vad det kostar?

• NonnoE

Ska ta min sista provera tablett idag, och mensen borde komma torsdag.. Har ingen ny omgång pergo att hämta ut då min läkare tyckte vi skulle pausa under semestern och att jag skulle ringa när hon kom tillbaka i aug. Hoppas verkligen att hon är tillbaka denna veckan, annars måste jag vänta en månad till på att på börja en omgång pergo :( Det lite konstiga är dock att jag har kännt mig ovanligt trött och har ömma bröstvårtor som jag fick den gången jag fick ÄL av pergon. Vet inte vad det kan bero på, men som ni förstår har mitt huvud börjat snurra...
    Med tankar har har försökt tänka bort hela semestern, vilket faktiskt har varit skönt..
    Men men.. Men väntar mig som sagt mens på torsdag och hoppas hoppas verkligen att min läkare är tillbaka..

• NonnoE

Jag har BIM idag, men ftf ingen mens.. Men vet inte vad det kan bero på.
    Efter den dubbla pergokuren som inte funkade så skulle jag ta ett gravtest typ dag 36 och sen om det var neg så skulle jag börja med provera då. Eftersom jag och sambon skulle på en liten minisemester just när mensen isf skulle komma så skött jag på det ungefär en vecka. Kan det vara därför inte mensen har kommit idag? Att det har blivit något krabb med det? Och om det mot all förmodan skulle vara så att jag är gravid kan proveran påverka graviditeten på ngt sätt då? Har för mig att min läkare sa att den inte kunde det, utan att mensen bara ont skulle komma isf fast man ätit provera..
    Men som sagt inte så optimistisk än, ftf för tidigt.. Så vi får se..

• NonnoE

Fortfarande ingen mens, men inte vågat testa.. Rädd att det bara är proveran som spökar.. :/

• NonnoE

Tog test igår, inte gravid :(
    Så får ringa min läkare idag och se vad hon säger.

• NonnoE

Andra dubbelkuren nu (gjort en enkel först med) fick ÄL på enkla, men inte dubbla.
    Ska till läkaren imån och kolla, men är faktiskt lite positiv, då jag tycker mig känna lite i magen :) så hoppas hoppas att det finns ngt moget som släpper snart :)
    Grattis Linnea och SoMa!! :D

• NonnoE

Var på VUL idag.. Men inga bra nyheter som vanligt. Hade en blåsa på 24 mm men den var tydligen sen förra kuren eller ngt.. Så den inte hade sköppt ngt ägg då tyo.. Den såg inte ut som hon ville iaf, och det kan vara den som gjorde att mensen krabbade i sommar.. Så ska börja ta provera i tio dagar och hoppas den försvinner för att börja om på en ny kur..
    Hur kan det bli så?

• NonnoE

Det ända jag har fått är ömma bröstvårtor, men det har nog varit mer efter pergotimen än proveran

• NonnoE

Har tagit paus ett tag.. Just nu fokuserar vi på bröllop, men det är lääääänge kvar :(
    Har en på jobbet som berättade att hon var gravid, som jag misstänkte.
    Hon sa också: Usch aldrig mer, hatar att vara gravid.
    Vad svarar man på det?
    Skulle ge vad som helst för att må dåligt och veta anledningen.

• NonnoE

Så roligt! Grattis LillajagMaria!
    Sånna som du som ger oss andra hopp! :)

• NonnoE

Inget nytt här :( men tar inga mediciner eller något nu..
    Pausar lite för bröllop i sommar, får se när vi vill och orkar hoppa på den här karusellen igen. Vill såklart inget annat än att få en lite bebis.. Men vet inte om jag orkar må så dåligt som jag gjorde förra året.
    Men kan kanske tackla det annorlunda denna gången, eftersom jag vet lite mer vad jag ger mig in i.

Hur går det för resten? :)

• NonnoE

Oj, det var längesen någon skrev. Vi testade med pergotime en gång till, nu innan bröllopet.

Och med huvudet fullt med planer inför det och tankar som att skulle det gå nu hur blir det med klänningen osv..

Och gissa vad.. Det funkade!!!

Är nu i vecka 11, 10+1. Har varit på två VUL, och sista nu såg jag en liten arm som vinkade.

Ska på Kubbtestet nu på fredag den 11/7.

Helt sjukt. Även fast vi är sjukt glada så är ändå tanken på missfall väldigt överhängande..för såklart att det skulle hända oss isf. Men försöker tänka positivt och försöka njuta fast jag när ganska så dåligt..

Så typ 2-3 år senare, så har det äntligen hänt!!

Hur går det för er andra?!

Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)