• PCO85

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Hur gick det? Har du varit hos läkaren?

Vi såg inget ägg idag och han kunde inte se antydan till ÄL.Förvisso ska jag haft ÄL igår kväll, om man går efter testet. Så nu blir det ett break och så ska jag börja med provera i slutet av juli och sen dubbelkur av pergotime. Funkar inte det, så föreslog min läkare sprutor.

Men han var jätte förstående och såg till att jag inte gick därifrån besviken. Men jag känner mig konstig nog lugn. Jag visste jue att det är mindre chans vid första försöket.

Så nytt försök i aug. Men jag håller tummen för att du har ett fint ägg som släpper! :) Du måste hålla oss uppdaterade! :P

Babe85 skrev 2013-07-01 07:59:49 följande:
    Härligt!

Min ägglossning lyser med sin frånvaro, om jag inte sett fel.

Ska bli intressant att kolla hur ägget växt till sig i dag

Lycka till på ditt besök i dag!

• PCO85
    Babe85 skrev 2013-07-03 00:27:11 följande:
    Mitt besök kändes värdelöst då ägget gått tillbaka
    Så nu ska jag avvakta och se om menstruationen kommer igång och sen köra dubbel dos.
    Jag ska försöka att inrikta mig på mat och viktnedgång så man inte endast tänker på barn och längtan..

Så skönt med förstående läkare
     Samma som för mig då, antagligen. Gjorde du några ÄL-test?

Dagen innan jag gick dit gjorde jag ÄL-test och fick utslag, kan man få det trots att det inte finns något ägg?
    Vi får kämpa vidare. Får inte du provera för att få igång mensen eller vill du inte ta det?
    Jag ska börja med provera igen i slutet av Juli och sen dubbelkur med pergotime i aug.

Jag skickar en bamse kram till dig! Vi får blicka framåt, för när vi väl plussar kommer det vara värt ALL möda!     
  • PCO85

Hej igen! Hoppar in här igen. Hade min första kur med pergotime i Juni, men det lyckades inte, ingen ÄL. Nu, imorgon faktiskt, så ska jag börja med pergotime kur nr 2 och denna gång blir det dubbelkur så jag håller tummarna för att jag i alla fall ägglossar. Men sist jag var där, så sa min läkare att om det inte fungerar denna gång, så blir det spruta, har någon här erfarenhet om det? Men mina förhoppningar är att jag får ÄL denna gång och att jag kan be om minst en månad till med pergotime. Vill hellre prova tabletter ett tag till, istället för att börja sticka mig.

• PCO85

Halloj! Håller tummarna för dig att din pergokur biter! Jag ska till kvinnokliniken om en vecka för att se om det växer till sig något/några ägg. Jag ska ha ÄL kring den 27-28:e. :))

Babe85 skrev 2013-08-17 19:20:56 följande:
    Hejsan Då var sommaren över och de är dags att jobba vidare i bebisverkstaden! Jag har ätit en kur med primolut-nor och har just nu mens.. Så nu väntar jag på att dag 5 ska komma så en dubbel kur av pergo kan börja tas!Nu är det vår tur! Hoppas din sommar har varit bra och att energin är påfylld =)

• PCO85

Hej! Jag är på dag 8 och igår tog jag sista dubbelkurern. Förra gången kände jag inget av tabletterna, men nu spänner det i livmodern och drar lite liksom. Hur var det för er när ni lyckades ägglossa, kände ni av "tabletterna"/äggtillväxten?

• PCO85
    snosan skrev 2013-08-21 12:15:36 följande:
    då jag hade äl så kändes de som om de skulle explodera, gick inte att ta miste på  :) och idag sitter man med en liten underbaring på 14+3 i magen !  

Tack för era svar och GRATTIS! Måste kännas helt underbart, hur länge åt du tabletter innan du blev gravid? Jag menade inte att jag känner av tabletterna när jag tar dom, utan att jag känner att jag tagit dom. :)
  • PCO85

Åh! Det är en härlig känsla när man äntligen är på gång! Jag har inte kännt något alls under de kurer som jag tagit pergotime. Däremot första dagen efter sista tabletten känner jag att det spänner i livmodern, precis som om den växer. Jag önskar dig verkligen lycka till på din första kur och jag håller med om att det skulle vara så mysigt med en vår/sommar bebis! :))

Vela81 skrev 2013-08-21 19:39:44 följande:
    Har idag tagit första tabl i första kuren av Pergo - känner av en lite pirrande känsla i brösten, känns detta igen hos er andra? Har fått tid om en vecka för VUL - äntligen är det på riktigt!! håller tummarna för oss alla nu att det blir små maj/juni bebisar..  

• PCO85
    snosan skrev 2013-08-22 09:30:45 följande:
    jo samma som för mig, inget då jag tog dem alls, bara då al skulle komma! vi började med enkel kur i aug -12  och körde 4kurer till efter de med enkel , men bytte till dubbel i maj och i juni så fick jag +! så inte alls länge tog de, då man väl fått medicinen 

Härligt, då har du inte behövt vänta så länge. Men jag har fått den uppfattningen att när man får rätt mängd så tar det inte så lång tid att plussa. Jag hoppas verkligen att jag får ÄL i alla fall! När testade du plus, innan eller efter beräknad mens?
  • PCO85
    Linnea77 skrev 2013-08-25 23:11:51 följande:
    En uppdatering! Min dr sa efter min 3 kur pergotime men första dubbelkur att jag troligtvis inte kan bli gravid. Jag hade inga ägg som ville lossna o väldigt tunn slemhinna. Han undrade även om jag kommit in i klimakteriet?!. Nu på vår bröllops testade jag starkt positivt, 3 gånger . Så under sker!!! Nu vill man bara göra ett vul så man vet att det verkligen finns ngt där inne. Skall då vara i 5+6, är trött illamående ibland samt att det drar i tjejmagen! Kram på er

ÅH!! Det måste kännas helt otroligt underbart! Men hur gammal är du? Jag önskar dig verkligen all lycka med din graviditet. När någon annan lyckas, får man själv hopp. Imorgon bär det av till doktorn för att se om det finns några ägg. Man kan aldrig säga aldrig, livet har sin egen gång! GRATTIS! :)
  • PCO85
    Babe85 skrev 2013-08-26 08:00:07 följande:
    Ny vecka och nya möjligheter! Hoppas verkligen att denna veckan ska gå snabbt.. Vill så gärna ha fredags morgon! Ska bli spännande att se om det kommit några ägg på denna kuren =) Nån mer som känt av viktuppgång eller svullnad på Pergo?

Hej igen! Jag ska kolla om det finns några ägg imorgon, riktigt pirrigt. Jag har kännt mig jätte svullen och öm till och från. Mest var det de första dagarna efter sista tabletten i kuren. Jag har börjat motionerat och jag har lyckats gå ner två kilo redan. Men annars lägger jag på mig vikt blixtsnabbt, en vecka utan motion och onyttigheter så är det kört! Kör du med ÄL-test?
Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)