• zion

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Hejsan fick veta idag att jag har pco, det har inte riktigt landat än men jag tänkte fråga lite ska äta pergotime, hur funkar det? Vilken tid som är bäst att ta dom på? Till maten? Biverkningar? Finns det nån statistik på hur många som har blivit hjälpta av pergotime? Och hur lång tid det tog? Och självklart sista frågan, Hur går det för er?

• zion

trina skrev 2013-08-13 22:58:01 följande:
    Jag tog dem på morgonen dag 5-9 i cykeln. Fick svårt att sova (vaknade på nätterna) och humöret svängde väl en del under kuren med Proverna som jag åt för att få blödning. Lite mildare synstörningar så jag undvek att köra bil när jag åt Pergotime. Men det är naturligtvis individuellt vilka biverkningar man får.
    okej, får väl se om jag får några biverkningar. Hoppas inte det, får i såna fall ta dom på kvällen. 
    Clara85 skrev 2013-08-14 08:12:25 följande:
    Hej zion,

Jag har ätit två pergotimekurer, har tagit dem på morgonen båda gångerna. Jag har inte märkt något alls. Fösta gången åt jag dem dag 5-9 men fick så sen äl. Typ dag 23. Så andra gången åt jag dag 3-7 istället för att försöka tidigarelägga det hela tror dock jag fick äl typ lika sent ändå.... Jag plussade i måndags efter min andra enkelkur, kan inte fatta att det är sant vågar inte riktigt tro på det än men håller alla tummar för att det skall gå vägen såklart.

Stort lycka till!!
    Grattis!!! 
    jag ska äta dom dag 3-7 och sen in på vul för att se om det hjälper. Får hoppas på det. men är lite förvånad/förvirrad, det verkar som de flesta par har fått vänta ganska länge med att få hjälp, nåt år eller så i alla fall. Jag slutade med p-pillerna för 6 månader sen, så har fått hjälp väldigt fort. Men det är väl vilket landsting man tillhör. Hoppas bara att det funkar på direkten eller inom ett par månader i alla fall.
    Men som sagt Grattis, har du några symtom än? :) 
  • zion

Har följt tråden ett par veckor nu och vill så gärna vara med er, men väntar på att mensen ska komma så jag får börja med våran första pergo kur. Senaste mensen kom för 30 dagar sen så nästa bör komma under september månad i alla fall, men väntan är ju olidlig. Hoppas det går bra för er andra! 

• zion
    PCO85 skrev 2013-09-02 06:02:07 följande:
    Hej! Inte alls dum fråga, det är inte helt lätt att veta allt. Provera äter man för att få igång en menstruation. Jag får inte mens av mig själv, spontant alltså utan Provera eller P-piller. (det kan ta 6-12 månader mellan gångerna)

Okej tack för svaret, då förstår jag lite mer!
  • zion

Men hur länge måste man vänta på att kunna få provera utskrivet? Måste man vänta i hela 6 månader?

• zion

Fick veta för cirka en månad sen att jag har pco och fick pergo utskrivet men min mens har inte kommit ännu så har inte börjat än, är på Dag 57 idag, min fråga är hur länge ni tycket jag ska vänta med att ringa och rådfråga om dom kan hjälpa mig att få igång mensen?

• zion
    Babe85 skrev 2013-09-22 22:31:14 följande:
    Brukar du ha oregelbunden mens? Eller så lång cykel?

Jag hade ringt och begärt på provera eller primolur-nor, så mensen kommer igång och du kan börja med pergo.

Har haft väldigt oregelbunden mens sen jag slutade med p-piller i feb har haft cykel på minst 32 och Max 61 dagar, så det är lite svårt att veta hur länge man ska vänta, men du tycker att jag borde ringa eller?

Vad tycker ni andra?
  • zion

Har pratat med gyn idag och fått provera utskrivet så nu hoppas jag att mensen kommer igång!

• zion
    mylady skrev 2013-10-01 08:37:20 följande:
    Jag blir verkligen förstörd dagen då mensen kommer :/ men bara en dag eller två. Sen rycker jag upp mig. Det är lustigt hur man helt plötsligt har hopp och förväntan igen.

Dag 3 idag. Pergostart. Andra gången dubbeldos o femte med pergo.
    Hoppas det tar sig nu då :)
  • zion

Äntligen, nu har jag tagit sista tabletten av provera, så nu är det bara att invänta mensen och sen kan vi äntligen börja, men hur många dagar efter avslutad kur med provera fick ni eran mens?

• zion

Tack för svaren, jag hoppas att den dyker upppå två tre dagar :)

Hur går det gör er alla?

• zion

Har en till fråga! Ni får ursäkta att jag bombar tråden med frågor!

Hur mådde era bröst när ni åt provera eller precis hade slutat äta provera? Blev dom svullna? Ömma? Eller ren smärta?

• zion

Uusmann

PCO85 skrev 2013-10-06 15:49:06 följande:
    Tjoho!

Imorgon är det dags, pirrigt! Men idag har jaghaft världens mensvärk/illamående och ett J***a humör. Har inte kännt något tidigare, men idag, PANG!

Hoppas att det är positivt med alla flytningar och mensvärk from hell idag! Jag viker mig nästan och behöver sitta eller ligga mest. Men jag är på ett sätt glad att jag äntligen känner något! ;P    

Hoppas att det är positivt!
  • zion

Oj såg precis att jag hade råkat skriva uusmann eller något liknande i förra inlägget, jag skyller på mobilen för där uppe skulle det inte stå något ursäkta

• zion

Yey jag,tror äntligen mensen kom, har i alla fall bruna flytningar så antar att jag ska räkna detta som dag ett?

Fy vad skönt att äntligen få komma igång!

• zion

Alltså Gud va jag är glad, nu på Dag 71 har mensen kommit igång för fullt, har bokat tid den 21 så då hoppas vi på ägg! :)

Hur går det för er andra?

• zion

PCO85: fy vad tråkigt vi får hålla tummarna denna gången!

Hur går det för alla?
    Tiden går ju sjukt sakta, är på dag 6 idag så ska ta sista tabletten av pergo imorgon sen är det väl bara att mysa och vänta. Jag fick ingen biverkan alls av pergon, så är hel nöjd med den, men a får se om 9 dagar om den fick något ägg att växa. Hoppas på det i alla fall! :)

Skickar lyckoönskningar till er alla! 

• zion
    Primolut88 skrev 2013-10-15 12:19:45 följande:
    Fick ingen tid för vul denna omgången så har ingen koll på om det funkade :s men det närmar sig dagen då jag ska testa om jag inte får mensen före.. Jag ska testa på söndag.. Hoppas hoppas hoppas

Varför fick du ingen tid för vul? Jag trodde det var viktigt att följa upp.. :s men hoppas att du får två streck på testet! :)
Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)