• trina

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Hej på er!

Jag är också 23 och ska om en vecka börja med dubbelkur av Pergotime. Jag och min man gick på utredning i december och efter det fick jag provera och Pergotime utskrivet. Har ingen mens eller äl naturligt. Första Pergotime (enkelkur) gjorde ingenting men denna gången ska jag även på vul för att bekräfta öm något händer eller inte. Min läkare har sagt i förbifarten att händer ingen på en trippelkur så blir det sprutor... Om allt går som planerat har jag förhoppningsvis är i slutet av maj! Då blir bim mitten av juni ungefär :)

• trina

Har pco. Ska på vul i slutet av maj, precis vid äl. Vi har varit oskyddade i drygt åtta månader men vi har varit medvetna om att det inte går utan medicinsk hjälp. Så för en månad sen fick jag första kuren Pergotime (enkel) som inget hända med. Eftersom inget hände fick jag direkt börja med Provera och ska i slutet av nästa vecka börja äta dubbel Pergotime.

• trina

Provera är ju bara för att få mens så det är ju inget de behöver titta på :) däremot så bör man få uppföljning såsom vul med Pergotimeeftersom det finns risk att för många äggblåsor växer till sig och släpper. Har man otur kan man ju bli nästa octomom, haha. Men för min del eftersom jag blev så bbesviken näringen hände med första kuren så bad jag om ett vul. Ältester ger alltid ett halvt utslag så de går inte att lita på.

De flesta andra jag pratat med säger att det är konstigt om man inte får vul när man går på Pergotime. Men jag fick ju som sagt be om det.

• trina

Sista tabletten provera tagen! Förra gången så fick jag mens på andra dagen efter avslutad kur. Så nu är det Pergotime som gäller nästa vecka om mensen dyker upp lika tidigt igen.

• trina

Min mens kom idag så dubbel Pergotime på söndag och framåt. Sedan vul i slutet av månaden.

• trina

Nu har jag ätit klart min dubbelkur. Får se nästa vecka vad läkaren säger om äggen.

• trina

Jag fick svårt att sova denna kur. Sedan tycker jag att ögonen blir liksom torra eller sådär, men det behöver ju inte vara biverkning av Pergotime.

Av provera fick jag sist mens på andra dagen efter avslutad kur. Denna gången kom den på tredje dagen efter avslutad kur.

Både längtar och känner skräck efter bästa vecka. Jag vill ju veta vad det gått men sen tvivlar jag på att dubbelkur Pergotime har gjort något alls. Är halvt inställd på att det blirttrippelkur och sedan sprutor....

• trina

Jag var på ul idag efter dubbelkur Pergotime. Inga ägg... Ska dit igen på fredag för att se om något mirakel har inträffat. Annars trippelkur..

• trina

Inget hade hänt. Så det blir trippelkur och sedan sprutor till hösten eller vintern. Jag skickas till sjukhuset för sprutor så det är tre månaders väntetid dit. Börjar med Provera till helgen.

• trina

Om lite mer än en vecka så ska jag börja på sista kuren Pergotime. Så får vi se vad utfallet blir. Remiss eller fortsätta med trippelkur.

• trina

Imorgon börjar jag med trippelkur med pergotime! Har väl inga höga förhoppningar utan hoppas på sprutor i höst istället.

• trina

Det blir sprutor för min del. Remiss ska skickas och det är tre månaders kötid. Sen blir det väl mer kötid för att få köra igång med sprutor. Räknar med nästa år.

• trina

För vi gick privat och vill man inte betala för det så skickar de remiss till sjukhuset. De gör bara utredningen fram till pergotime. Fungerar det inte så får man antingen betala eller få remiss..

• trina

För vår del hade det kostat 9000kr för den behandlingen. Känns lite dumt att spendera de pengarna när man får det gratis på sjukhuset. Sedan är jag såpass ung så det är ingen panik att påbörja det. Även ett halvår känns så långt bort...

• trina

Tänkte bara meddela att jag tänker hålla mig borta från sidan ett tag. Ska ta semester och bara njuta och vara glad över livet :) Sen blir det besök på sjukhuset i höst för sprutor och då blir det nya tag! Trevlig sommar alla!!

• trina
    Primolut88 skrev 2013-08-05 12:52:08 följande:
    Ca 2ggr så jag äter primolut nor nu annars skulle jag få vänta ihjäl mig:s

Jag gick igenom samma sak som dig! Har ingen mens och åt Provera och sedan Pergotime. Provade tre kurer (enkel, dubbel och trippel) men inget fungerade. Så jag väntar på att få behandling med sprutor. Pma om du har några frågor eller så :)
  • trina

Jag tog dem på morgonen dag 5-9 i cykeln. Fick svårt att sova (vaknade på nätterna) och humöret svängde väl en del under kuren med Proverna som jag åt för att få blödning. Lite mildare synstörningar så jag undvek att köra bil när jag åt Pergotime. Men det är naturligtvis individuellt vilka biverkningar man får.

• trina

Om man vet med sig att man har pco så kan man få hjälp direkt. Jag slutade med ppiller i september och var på första mötet i utredningen i december. Tyvärr fungerade inte Pergotime för mig så vi får gå vidare med sprutor till vintern. 

Superduperbitterfitta.blogg.se <-- Bitter och Barnlös
Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)