Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Hej, hoppar gärna in här!! Har en dotter på dryga ett som är gjord med pergo och nu vill vi ha syskon! ;) förra gången tog jag två enkeldoser, och blev gravid kur 2. Jag gjorde vul dag 12 och hade blåsor på 12mm. Första kuren åt jag dag 5-9 och lossade dag 21, andra gången åt jag dag 3-7 och lossade dag 18. Nu är jag på dag 11 och hoppas på äl om en vecka ung ;) åt dag 3-7 igen denna gång. Grattis till er som plussat! Och kul att se ett bekant "ansikte" SoMa ;)

• Irmeline

Nonno: man kan få "mens" utan äl, när det gått tillräckligt lång tid kan man blöda ut för att östrogenet går ner tror jag att Jag läste. Men då är det en lång cykel. Däremot kan man inte få äl utan mens, om man inte är gravid såklart.. ;)

• Irmeline

Nonno: jag lossade dag 21 och har hört de som lossat ännu senare, ge inte upp! Annars får du köra en högre dos så kommer det nog ge sig.

• Irmeline

På dag 13 idag och imorgon tänkte jag ta mitt första äl test. Väntar mig inte pos test förrän dag 16-17 ung. men vill kolla ändå...

• Irmeline

Äl test neg idag på dag 14, men börjar få känningar i äggstockarna... Några dagar kvar...

• Irmeline

Apropå äl test och pco hade jag superstarka test jämnt ( nästan som kontrollstrecket) och mycket starkare än kontrollen kring äl när jag väl hade det ytan pergo; typ var tredje mån... Däremot med pergo har jag fått svaga test som stegrar till nästan samma styrka eller samma styrka vid äl, dvs mina hormonnivåer blev lägre generellt. Jag använder testlagrets stickor då de inte är lila känsliga som tex billiga testers äl test. Med dessa hade jag maxutslag jämt!

• Irmeline

Åh vad jag håller tummarna för oss!!

Pco85, jag hade en blåsa på 12mm på dag 12 och lossade dag 18 när vi gjorde dottern ;) hur stor var din? De växer 1-2mm per dygn och lossar kring 20-22, så då kan man räkna ut kring vilka dagar man bör lossa.
    Bra att ha sex innan lossningen så på så sätt får man lite förvarning av äl-test.

Jag har haft "mensvärk" några dagar innan äl och blivit väldigt öm på äl-dagen (så hade nog gissat rätt på när den var även utan test och temp). Det är väl när blåserna växer till som känns?

• Irmeline

Dag 16 och fortfarande negativa äl-test. Hur går det för er andra? Nån som haft äl?

• Irmeline

Pos ÄL test igår på dag 21 ;) myst igår och idag , hoppas det lossar snart!! :) lossade tidigare de andra kurerna så trodde inte det skulle bli nåt. Hoppas hoppas....

• Irmeline
    SoMa72 skrev 2013-07-03 22:20:49 följande:
    Håller tummarna, Irmeline! Jag vill oxå ha ÄL den här cykeln, dag 14 idag och inget positivt test än...

Håller tummarna, tidigt ännu!!
Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)