Inlägg från: Primolut88 |Visa alla inlägg
  • Primolut88

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Hej alla

Jag hoppar in i tråden hoppas det är ok:)

Jag började min utredning i december förra året kom igång med den förvånansvärt snabbt för att jag visste att min mens alltid krånglat.. Fick veta att jag har PCOS.

Jag har precis fått min mens efter en kur med primolut nor och ska äntligen få börja med pergotime på lördag JIPPI

Nu börjar väntan

Hoppas att det blir positiva resultat för oss alla inom en snar framtid :)

• Primolut88

Idag har jag varit på vul och inga äggblåsor som var på väg att lossna så det får bli en pergo kur till denna gången med dubbel dos.

• Primolut88
    SoMa72 skrev 2013-06-19 15:44:01 följande:
    Vilken dag är du på förresten? Man kan få ganska mkt senare äl av Pergo, så det är kanske inte kört än?

Idag är det dag 17 men enligt gyn var äggblåsorna alldeles för små för att kunna lossna. Men jag hoppas att du har rätt:)
  • Primolut88

Inget ägg denna gången heller.. Nu väntar vi bara på mensen så att man får börja äta 3 tabletter per dag av pergotimen.. Hoppas hoppas

• Primolut88

Inget ägg denna gången heller.. Nu väntar vi bara på mensen så att man får börja äta 3 tabletter per dag av pergotimen.. Hoppas hoppas

• Primolut88
    kdbo skrev 2013-08-05 12:37:40 följande:
    Vad trist! Hoppas trippelkur funkar! Hur ofta hade du mens per år innan tabletter?

Ca 2ggr så jag äter primolut nor nu annars skulle jag få vänta ihjäl mig:s
  • Primolut88

Idag börjar första trippel-kuren. Så det är bara att hålla tummarna att det händer något :)

• Primolut88

Har varit på vul idag. 2 ägg var 16mm och ett var ca 14. Är på dag 13 idag så är i lite av ett lyckorus att det äntligen händer nått. Nu väntar ett par veckor med väntan :)

• Primolut88

Nu tror jag att ägglossningen har varit. Mina tummar kommer ju att bli blåa innan jag får göra ett test eller Gud förbjude mensen kommer.

• Primolut88
    Loppan76 skrev 2013-09-09 16:05:19 följande:
    Hej tjejer. Har läst lite i den här tråden och låter som det finns en del experter här inne.

Så jag har en fråga:

Var på gyn idag som mätte min ena äggblåsa till ca 17,5 och slemhinnorna till 6,5. Fick liksom ett svävande svar när jag frågade om det var bra eller ej. Hon lät inte så possitiv (eller så är det mina hjärnspöken)

Ni som vet är de här värdena ok? Finns det en chans?

Det beror på vilken dag du är på om det är bra eller dåligt. Enligt min gyn så ska blåsorna vara minst lika många mm som dagen i cykeln man är på. Storleken på slemhinnorna har jag tyvärr ingen koll på dom har dom inte mätt när jag varit på koll. Hoppas du blev lite klokare nu :)
  • Primolut88
    SoMa72 skrev 2013-09-16 12:56:50 följande:
    Hej tjejer!

I fredags var jag på vul och fick se ett tickande hjärta!  Dessutom var det utan Pergo, hade ju uppehåll under sommaren. Det finns hopp!  Vid två av de senaste pergokurerna fick jag inte ens äl, så då är det extra skönt att det tog sig ändå.    

Ååå Grattis SoMa!!
  • Primolut88

Fick ingen tid för vul denna omgången så har ingen koll på om det funkade :s men det närmar sig dagen då jag ska testa om jag inte får mensen före.. Jag ska testa på söndag.. Hoppas hoppas hoppas

• Primolut88
    zion skrev 2013-10-16 01:22:32 följande:
    Varför fick du ingen tid för vul? Jag trodde det var viktigt att följa upp.. :s men hoppas att du får två streck på testet! :)

Dom tyckte inte att jag behövde det för det såg så bra ut förra gången och det va ingen ändrad dos. Jag litar på vad dom säger dom bör ju veta. Ja det hoppas vi verkligen :)
  • Primolut88
    SoMa72 skrev 2013-10-16 10:27:00 följande:
    Håller tummarna för positivt test på söndag, Primolut88!

Tack tack :)
  • Primolut88

Negativt test idag:( bara att vänta på mensen och kommer inte den blir det nytt test nästa helg.

• Primolut88

Jag har haft ont i magen i 4 dagar nu och varit till gyn idag. Det va cystor på äggstockarna för att jag tydligen blivit överstimmulerad av senaste kuren. Så nu får jag vänta på att doktorn ringer och berättar hur vi ska gå vidare. Varför ska det alltid vara nått negativt

• Primolut88

Nu har jag fått mer besked av doktorn. Blir uppehåll på pergotime för mig i två månader. Sen blir det säkert en remiss till ivf.

• Primolut88
    PCO85 skrev 2013-12-03 06:23:22 följande:
    Hoho! Lever tråden? :) Hur går det för dig babe85? Jag fick spontan mens och är idag på sprutdag 10 och igår var jag på UL och det fanns ett fint ägg på 13mm. Ska tillbaka imorgon för att se att det fortsätter växa. :) Så jag är lite happy happy för en gångs skull :)

Jag är fortfarande här men har inget nytt att rapportera. Väntar på att det ska bli den 17:e så jag får träffa dr. G igen och bestämma nästa steg som jag hoppas blir ivf.

Håller tummarna för dig PCO85 :)
  • Primolut88

Var hos gyn igår allt såg bra ut såg till och med som om jag har ett ägg på g helt av sig själv. Men nu är en remiss skickad till ivf så nu hoppas vi på att få kommer igång med det :) hoppas allt går bra för er i denna tråd kommer säkert och kikar in här nån dag

Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)