• Babe85

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

PCO85 skrev 2013-06-26 10:48:56 följande:
    Hej!

Jag har precis börjat med min första kur med pergotime.

Igår var jag på UL för att se om det eventuellt växt till sig något ägg och det hade det! :) En liten blåsa fanns det!!

Så jag ska tillbaka på måndag, på dag 16, för att se om det växer till sig som det ska.  

Jag har vetat i flera år att jag har PCO och för drygt ett halvår sen bestämde vi oss för att börja en ordentlig utredning. Och nu, efter många om och men så har jag tagit min första kur. 

Men på vilken dag lossade ni? Använde ni ägglossningstest?

Min läkare sa att jag inte behövde det, utan att han håller koll på när jag ska ägglossa. Men jag funderar endå på att köra med ÄL-test.

:)

Hej! Det skulle kunna vara jag som skrivit detta!

Jag är i precis samma sits just nu.

Har varit på äggkoll i dag efter första pergokuren, och ska tillbaka på måndag!

Jag fick till mig att jag skulle testa med stickor över helgen, men på stickorna står det att man inte ska använda dom vid pco..

Har din läkare sagt något om det?
  • Babe85

Jag håller också alla tummar och tår för oss alla.

Jag känner inget speciellt i dag, men jag tänker testa Äl från och med i morgon och till måndag.

Jag fick se mitt första ägg någonsin igår, men tyvärr så hade dom bokat mig några dagar för tidigt.. Var endast 10mm. Hoppas det är större på måndag!

Jag blir 28 i aug, bor sen 3 år tillsammans med min sambo som jag varit tillsammans med i 6 år.

Vi längtar båda efter en liten

• Babe85
    PCO85 skrev 2013-06-27 13:28:54 följande:
    Oj, vi är väldigt lika och i samma sits! :) Jag har precis köpt ÄL -test och tänker köra med det tills på måndag :)
    Eller hur! Det är nästan lite läskigt detta =)

Bisolvon? Menar du att det skulle hjälpa? Mot?
  • Babe85

Härligt!

Min ägglossning lyser med sin frånvaro, om jag inte sett fel.

Ska bli intressant att kolla hur ägget växt till sig i dag

Lycka till på ditt besök i dag!

PCO85 skrev 2013-06-30 19:47:59 följande:
    Hej!

Jag har ägglossning idag, på dag 15. (på min födelsedag och allt. :)) Tänk om en liten blir till idag hihi)

Men jag vågar inte lita på testet till 100%, men jag får svar på om jag ägglossat imorgon, eftersom jag ska till min läkare. :)      

Hur går det för er andra, kör ni med ägglossningstest?

• Babe85

Mitt besök kändes värdelöst då ägget gått tillbaka

Så nu ska jag avvakta och se om menstruationen kommer igång och sen köra dubbel dos.

Jag ska försöka att inrikta mig på mat och viktnedgång så man inte endast tänker på barn och längtan..

Så skönt med förstående läkare

PCO85 skrev 2013-07-01 15:27:31 följande:
    Hur gick det? Har du varit hos läkaren?

Vi såg inget ägg idag och han kunde inte se antydan till ÄL.Förvisso ska jag haft ÄL igår kväll, om man går efter testet. Så nu blir det ett break och så ska jag börja med provera i slutet av juli och sen dubbelkur av pergotime. Funkar inte det, så föreslog min läkare sprutor.

Men han var jätte förstående och såg till att jag inte gick därifrån besviken. Men jag känner mig konstig nog lugn. Jag visste jue att det är mindre chans vid första försöket.

Så nytt försök i aug. Men jag håller tummen för att du har ett fint ägg som släpper! :) Du måste hålla oss uppdaterade! :P

• Babe85
    PCO85 skrev 2013-07-05 00:38:37 följande:
     Samma som för mig då, antagligen. Gjorde du några ÄL-test?

Dagen innan jag gick dit gjorde jag ÄL-test och fick utslag, kan man få det trots att det inte finns något ägg?
    Vi får kämpa vidare. Får inte du provera för att få igång mensen eller vill du inte ta det?
    Jag ska börja med provera igen i slutet av Juli och sen dubbelkur med pergotime i aug.

Jag skickar en bamse kram till dig! Vi får blicka framåt, för när vi väl plussar kommer det vara värt ALL möda!     
    Kram på dig med Skrattande

Jag tog äl-test som visade negativt.
    De komiska är att hon kände att jag var svullen, men ägget fanns inte kvar.
    Jag använder Primolut-nor om mensen inte dyker upp, samma funktion som Provera.

Vi får avvakta och njuta av de vi har sålänge.
  • Babe85

Hejsan
    Då var sommaren över och de är dags att jobba vidare i bebisverkstaden!
    Jag har ätit en kur med primolut-nor och har just nu mens..
    Så nu väntar jag på att dag 5 ska komma så en dubbel kur av pergo kan börja tas!

PCO85 skrev 2013-08-15 07:19:52 följande:
    Hej igen! Hoppar in här igen. Hade min första kur med pergotime i Juni, men det lyckades inte, ingen ÄL. Nu, imorgon faktiskt, så ska jag börja med pergotime kur nr 2 och denna gång blir det dubbelkur så jag håller tummarna för att jag i alla fall ägglossar. Men sist jag var där, så sa min läkare att om det inte fungerar denna gång, så blir det spruta, har någon här erfarenhet om det? Men mina förhoppningar är att jag får ÄL denna gång och att jag kan be om minst en månad till med pergotime. Vill hellre prova tabletter ett tag till, istället för att börja sticka mig.

Nu är det vår tur! Hoppas din sommar har varit bra och att energin är påfylld =)
  • Babe85
    PCO85 skrev 2013-08-20 16:43:53 följande:
    Halloj! Håller tummarna för dig att din pergokur biter! Jag ska till kvinnokliniken om en vecka för att se om det växer till sig något/några ägg. Jag ska ha ÄL kring den 27-28:e. :))

Tack =)
    Självklart håller jag tummarna även för dig!
  • Babe85

Andra dagen med dubbelkur av Pergo.. Vilket kasst humör!
    Kände ingen skillnad på enkel tabletten, men denna gången visar det sig fler bieffekter.
    Man får helt enkelt tänka på det positiva som det (förhoppningsvis) ger! Cool

Står inför ett val..
    Fick tid för VUL nästa Fredag... Har en bokad semester från och med Onsdag =(
    Dumt att allt händer samtidigt..

Valet är att avstå semester och att ta blodprov veckan efter för att se om det varit någon ägglossning..

• Babe85
    Linnea77 skrev 2013-08-25 23:11:51 följande:
    En uppdatering! Min dr sa efter min 3 kur pergotime men första dubbelkur att jag troligtvis inte kan bli gravid. Jag hade inga ägg som ville lossna o väldigt tunn slemhinna. Han undrade även om jag kommit in i klimakteriet?!. Nu på vår bröllops testade jag starkt positivt, 3 gånger . Så under sker!!! Nu vill man bara göra ett vul så man vet att det verkligen finns ngt där inne. Skall då vara i 5+6, är trött illamående ibland samt att det drar i tjejmagen! Kram på er
    Grattis!! =)

Så positivt när det lyckas för människor som fått kämpa!
    Det ger oss andra "kämpar" en morot och energi till att fortsätta kämpa.

Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)