• snosan

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

hej hej, första gången jag skriver något i denna tråden. Jag har påbörjat en dubbelkur 11/5u då enkel bara gav äl ibland och ganska långt in på cykeln, medans denna gången så började jag få känningar redan på cd 12, är detta vanligt att den flyttas fram då man ökar dosen? någon som har koll?

• snosan

de brukar ju inte rekommendera den då man har pco eftersom att den tydligen inte ska ge rätt resultat

men jag vet inte, kör med vanliga stickor samt digital om de vanliga ger höga utslag :) de funkar för mig 

• snosan
    NonnoE skrev 2013-05-28 22:44:54 följande:
    En vecka sen jag fick utslag på testet, å känner så klart efter alldeles för mycket.. Men det ända jag kan känna är att jag har ömma bröstvårtor inget jag brukar ha, å att jag var mycket kissnödig igår iaf.. Nån som känner igen att det kan vara några symtom?
    jag har samma som dig... men fick fruktansvärt ont redan vid äl och de håller i sig fortfarande, fastän äl inträffade den 23... hoppas att det håller i sig och att illamåendet kommer snart ;)

inväntar bim 6/6 då jag ska testa... när ska du testa?? 

jag tog dubbelkur denna gången då enkel bara fungerade ibland 
  • snosan
    NonnoE skrev 2013-05-31 16:35:31 följande:
    Är det någon som vet om ökade flytningar kan vara ett tecken? Man kan säkert få det innan man ska ha mens, men brukar inte få det. Inte så jag lägger märke till det.. Tror jag inte :p Bröstvårtorna ömmar ftf men inte brösten.. :/
    jag har precis som dig ökade flytningar.. inte lite heller.
    Brukar INTE ha de med pergo, sitter här och hoppas man är gravid... är min första dubbelkur och skulle
    vara så skönt om detta var sista gången jag behövde ta medicinen på ett bra tag.

jag håller tummarna för er! 
  • snosan
    NonnoE skrev 2013-06-03 09:23:44 följande:
    Tog test idag, "Inte gravid" Trodde faktiskt det hade funkat, har som sagt ömma bröstvårtor, och fått mkt mer framhävande bröstvårtor, om man nu kan säga så ;) har egentligen inga bröstvårtor i vanilga fall, så trodde det var ett starkt tecken. Sen känns det som jag r mer kissnödig å hungrig. Och igår började jag gråta för att min sambo tyckte att jag skulle gå ut med hunden.. Fast jag tyckte det var hans tur..och ökade flytningar som sagt. Men det sitter tydligen bara i mitt huvud.. Nu vill jag bara mensen ska komma om den nu ska det så man kan börja med pergon igen. Vet inte om jag tog testet någon dag för tidigt, men tog Clearblue digital å det ska ju vara så säker ändå.. Eller? :(
    bara invänta mensen nu och har den inte kommit på 3 dagar ta ett nytt test å kolla!
    Du kan ju vara en låghormonare oxå... jag har kompisar som inte fått plus på stickan förän vecka 10-12

Jag har samma som dig fastän jag är mer grinig än känslig ;) hoppas att min mens inte kommit till på söndag för då ska jag testa... det betyder att jag isåfall är på bim +3
  • snosan
    hej vänner, jag har bim imorn och kunde inte hålla mig från att testa idag.... kvällsurin oxå, men visst är det ett litet sträck??

jag har även ändrat på kontrasten för att jag inte trodde mina ögon... kan det vara min och karlns tur??

• snosan
    NonnoE skrev 2013-06-04 20:52:10 följande:

Kanske.. Inte omöjligt :) testa med clearblue imån så får du klara besked :)
    ska testa med samma och se om de blir starkare först.. :d känns onödigt att slösa digitalt på ett inte gravid :)

• snosan
    NonnoE skrev 2013-06-04 20:54:59 följande:
    Jag fick mens idag :/ var väl väntat efter det negativa testet. Men ska ta dubbelkur denna gången, så hoppas på bättre tur!
    håller tummar och tår för dig! :)

Detta var min första dubblkur! 
  • snosan

Önskar jag kunde lägga till en bild från mobilen. .. men jag fick gravid 1-2 veckor på cb digitalt i morsen!

• snosan
    Rue skrev 2013-06-05 12:25:30 följande:
    Åh Snozan grattis!!!! Vilken omgång pergo var det?

Min första dubbel... hade ägglossning på enkel oxå... men inte alla gånger.. så testade den 5ggr! Så allt som allt är detta 6e kuren hoppas plusset blir starkare... tycker det är svagt ännu... men alla har vi olika mängder hormon som bildas är glad att det visar pos
Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)