Inlägg från: Jellybeans |Visa alla inlägg
  • Jellybeans

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Hej. jag har ett liknande situation som dig.. Fick permolut nor först, men eftersom jag inte hade ngn mens innan så blev det bara "fejk" mens, den satte aldrig igång. 

Nu har jag iallafall fått provera, men vi skulle bara testa en kur (ioförsig har jag flera kurer på receptet såg jag..)
    Jag är lite för smal, antagligen är det därför jag inte har någon egen ägglossning.. och jag har även problem med sköldkörteln, så har precis börjat medicinera mot den, tror att det har en liten roll i utebliven mens.

Jag slutade för 4 dagar sedan med pergo kuren, så ägglossningen borde vara just nu..hoppas!! hoppas!!

Jag har en tunn slemhinna, har du också det? min gyn sa det men inte vad vi skulle göra åt det, men hon sa att den va r för tunn för att framkalla mens.. gud så trött man blir på allt de upptäcker. Eftersom jag inte vet så mycket om bästa tjocklek på hinnan, osv så hoppas man att ens läkare vet det bästa :)

• Jellybeans

Nej min läkare har inte sagt något om att jag ska på ulv och titta om ögglossning sker..brukar man få göra det om man får pergotime el provera? Med vänlig hälsning,

• Jellybeans

Hmm okej, då kanske det är bäst att jag kontaktar min läkare och ber om det. Tack för att ni delar era erfarenheter:)

• Jellybeans

Evelyana, välkommen. Jag håller tummarna för dig:) hade du ingen mens inan du gick till gyn och fick tabletter? Eller ska de hjälpa dig att få till regelbundenheten? Själv hade jag ingen mens alls, så min cykel nu vet jag inget om. Så nu när jag ska ta grav test så vet jag inte när det är rimligt? Har fått för mig att pergotime ger en lång cykel.. Så om jag hade äl, den 5/5, är det för tidigt att testa nu? :)

• Jellybeans

Använder någon av er, den digitala monitorn från clear blue? jag kom över en från tradera, har använt  den en cykek.men vågar man lita på den? jag fick iallafall högsta på den under någon dag, fastän jag inte ens har ägglossning? mvh jellyb

• Jellybeans

Jag håller tummarna för er som testat, och hoppas att ni tog testet lite för tidigt. så att ni får ett annat resultat senare :)

Jag har en liten fråga, jag tror att jag fick ägglossning igår efter att jag använt pergo, eftersom jag normalt inte har mens och inte vet hur lång min cykel är. När tror ni att jag tidigast kan testa mig/när borde jag få min mens?

• Jellybeans
    Jellybeans skrev 2013-06-03 20:59:23 följande:
    Jag håller tummarna för er som testat, och hoppas att ni tog testet lite för tidigt. så att ni får ett annat resultat senare :)

Jag har en liten fråga, jag tror att jag fick ägglossning igår efter att jag använt pergo, eftersom jag normalt inte har mens och inte vet hur lång min cykel är. När tror ni att jag tidigast kan testa mig/när borde jag få min mens?

Jag funderar på om det kan vara två veckor? eller blir det någon skillnad vid användning av pergotime?
Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)