• Knäckemacka

Kaffekonsumtion?

Hur mycket kaffe dricker du en normal arbetsdag?

Frågan har luftats i trådar tidigare men nu kör vi en strikt vetenskaplig(?!) undersökning. För enkelhets skull räknar vi allt i enheter espresso på följande sätt:

Det går en espresso per latte, americano, macchiato, cappuchino etc etc i respektive standardstorlek.

Tack för din medverkan!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kaffekonsumtion?
  • LillGris
    Mercurialis skrev 2013-05-07 17:11:59 följande:
    Jag dricker inte kaffe.

:o galenskap!
  • Mercurialis
    LillGris skrev 2013-05-07 17:15:16 följande:

:o galenskap!
    Men det är ju inte gott!
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Pimpinellan

1-2 kaffekoppar kokkaffe per dag. Mycket sällan mer än så och med brygg max en kopp-får så ont i magen av bryggkaffe.

• Celes

Vadå räkna espressoenheter "för enkelhets skull"?! 
    Jag dricker upp till tio koppar, inte muggar, vanligt bryggkaffe per dag. Ibland inget alls. Vad blir det i espressoenheter?

• EnAnonumius

Säger som många andra i tråden. Vad är "enheter espresso" och vadå för "enkelhetens skull"? 
    Jag dricker mellan 8-10 koppar kaffe om dagen och jag gör kaffet i bistrokanna.
    Jag kör med den "svenska koppen" vilket motsvara c:a 1,5dl färdigt kaffe.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • JoBa

Jag dricker inte fjollkaffe, bara släta svarta koppar. Brygg oftast, men kokt kaffe är bättre. Bästa kaffet är kokt på öppen eld (helst tjärvedsbrasa) utomhus på vårvintern.

Jag dricker nog 4-5 muggar kaffe om dagen. Det tjärvedskokta utomhuskaffet blir några högtidliga koppar om året.

Ingen aning om hur många espressoenheter det är.

• Unbreakable

Jag gillar inte kaffe men håller på att lära mig dricka det. En kopp chokladkaffe av den magvänligare milda sorten men inte efter kl 17.00

• elyse

3-4 i snitt. 2-3 koppar på jobbet och nån latte på kafé ibland. 

• EnAnonumius
    Unbreakable skrev 2013-05-07 21:07:05 följande:
    Jag gillar inte kaffe men håller på att lära mig dricka det. En kopp chokladkaffe av den magvänligare milda sorten men inte efter kl 17.00
    Varför skall man lära sig att dricka något när man inte gillar det? 
    Finns ju gott om andra alternativ man kan dricka om man vill dricka i sociala sammanhang.

Jag menar inte att låta dryg eller så..  Utan jag vill bara försöka förstå. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Kaffekonsumtion?