• Knäckemacka

Kaffekonsumtion?

Hur mycket kaffe dricker du en normal arbetsdag?

Frågan har luftats i trådar tidigare men nu kör vi en strikt vetenskaplig(?!) undersökning. För enkelhets skull räknar vi allt i enheter espresso på följande sätt:

Det går en espresso per latte, americano, macchiato, cappuchino etc etc i respektive standardstorlek.

Tack för din medverkan!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kaffekonsumtion?
  • Fia 28

En kopp på morgonen och en på eftermiddagen (vanlig bryggkaffe).

• LaFontaine

Jag ligger på 3-4 enheter om dagen. Jag försöker att inte överskrida det med tanke på magen men det är ju så gott ibland

• Idun

1-2 koppar bryggkaffe, röstade inte för vet inte hur många enheter espresso det går på en kopp bryggkaffe..

• Petrol
    Baktakt skrev 2013-05-07 14:07:54 följande:
    Det är tio gånger mer koffein i en mugg bryggkaffe än i en espresso. Jag dricker 2 koppar brygg, alltså får jag rösta på >10 koppar. Rimligt? Nja.
    Om det stämmer är det onekligen en bra märklig undersökning eftersom att jag gissar att majoriteten som dricker kaffe dricker mer än en kopp dagligen och så gott som alla kommer landa på 10+ om angiven enhet ska följas.
  • sisley

Som höggravid: 2 espresso om dagen I normala fall: 4-5 espresso plus te (Min tandläkare brukar påpeka min kaffe- och tekonsumtion.)

• fortsätt paddla

Muggar...10 om dagen kanske...bryggkaffe.

• LillGris

5-6 men menar vanliga koppar kaffe. Nu är jag gravid och dricker inte så mycket, kanse 2-3 koppar om dan.

• Mercurialis

Jag dricker inte kaffe.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Kaffekonsumtion?