Inlägg från: Kermit |Visa alla inlägg
  • Kermit

Försäkring till häst, vad har ni? Är ni nöjda?

Fick hem mitt försäkringsbrev för ett par dagar sen och vet inte om jag är nöjd med det jag har. Har googlat runt lite och dett finns ju en hel del att välja på.

Har en Nordsvensk brukshäst 3 år, valack. Under inkörning, ska sedan gå i skogen och ev körningar på uppdrag. Ridning kommer i andra hand.

Har Agria

Så här såg det ut:
    Försäkring                          Försäkringsbelopp                         Årspremie
    Agria A1 liv                                 15000kr                                            666kr
    A1 Veterinärvård                         60000 kr                                         706kr
    Agria plus A1                                                                                       238
    incident                                                                                              ingår

grundsjälvrisk 2800kr 20% rörlig självrisk inom 125 dagar

Har skrivit ner livförsäkringen för att det egentligen inte spelar någon roll, mer att dom pengarna skulle täcka utgifterna om jag kommer upp till veterinärårdstaket och hästen dör. Ska jag öka eller minska något?

Vad tycker ni? Har ni någon bättre försäkring jag borde byta till eller räcker den här långt?

• Svar på tråden Försäkring till häst, vad har ni? Är ni nöjda?
  • Kermit

Ska kolla Sveland närmare!

Buköppning... Huuuu, hemska tanke! Hoppas hästen klarade sig! Får  kika extra på fullförsäkring med.

Svar på tråden Försäkring till häst, vad har ni? Är ni nöjda?