• Kermit

Försäkring till häst, vad har ni? Är ni nöjda?

Fick hem mitt försäkringsbrev för ett par dagar sen och vet inte om jag är nöjd med det jag har. Har googlat runt lite och dett finns ju en hel del att välja på.

Har en Nordsvensk brukshäst 3 år, valack. Under inkörning, ska sedan gå i skogen och ev körningar på uppdrag. Ridning kommer i andra hand.

Har Agria

Så här såg det ut:
    Försäkring                          Försäkringsbelopp                         Årspremie
    Agria A1 liv                                 15000kr                                            666kr
    A1 Veterinärvård                         60000 kr                                         706kr
    Agria plus A1                                                                                       238
    incident                                                                                              ingår

grundsjälvrisk 2800kr 20% rörlig självrisk inom 125 dagar

Har skrivit ner livförsäkringen för att det egentligen inte spelar någon roll, mer att dom pengarna skulle täcka utgifterna om jag kommer upp till veterinärårdstaket och hästen dör. Ska jag öka eller minska något?

Vad tycker ni? Har ni någon bättre försäkring jag borde byta till eller räcker den här långt?

• Svar på tråden Försäkring till häst, vad har ni? Är ni nöjda?
  • Emmut

Jag har Sveland på mina hästar. Tror självrisken låg på 2500 och 20%, men de är väldigt bra att ha och göra med och prisvärt!

• viktoria91

Jag har Agria. 15 eller 20 000 i liv och fullförsäkrad i veterinärvård, 110 eller 120 000 kr är det. Efter att ha varit med om buköppning där allt landade på ca 100 000 kr skulle jag aldrig ha mindre än fullförsäkrat.

• Kermit

Ska kolla Sveland närmare!

Buköppning... Huuuu, hemska tanke! Hoppas hästen klarade sig! Får  kika extra på fullförsäkring med.

• viktoria91
    Kermit skrev 2013-05-06 14:08:52 följande:
    Ska kolla Sveland närmare!

Buköppning... Huuuu, hemska tanke! Hoppas hästen klarade sig! Får  kika extra på fullförsäkring med.
    Jodå, hon klarade sig. 17 år gammal nu och full rulle. ;)
  • Mittbena

För mig är 120.000:- veterinärvård jätte viktigt! Tänk om hästen blir allvarligt sjuk och måste genomgå operation eller likande och man inte har råd att betala. Jag skulle aldrig kunna leva med att jag var tvungen att avliva fast än att den gått att rädda, endast för jag inte hade råd.

• vargaa

Folksam har jag på min Nordsvensk och hade även på förra hästen, travare var han. Har dom även på hundarna o mkt annat. Folksam är billiga och otroligt bra att ha o göra med. Snabba att vara, ersätter alltid, pengarna kommer in på kontot utan krångel, oftast löser dom allt över tel så slipper skicka in kvitton. Dessutom jättetrevliga på tel, väldigt hjälpsamma och tydliga. Så jag är mkt nöjd med dom.

Mamma till Elise och Vilgot - www.vargaaa.blogspot.com
  • Åsisen

Folksam har jag :) bästa försäkringsbolaget. Hade sveland på min hund men när hon fick valpar o ena valpen blev sjuk o hamna på djursjukhuset o fick va där 3 nätter. Fast valpen va bra försäkrad så gick dem inte in o hjälpte där stod vi med 12.000 vi va tvungna att betala, hjälpte inte att överklaga. Så bytade o aldrig mer sveland hjälper inte när de väl behövs vet många fall nämligen!!

• Åsisen

Folksam har jag :) bästa försäkringsbolaget. Hade sveland på min hund men när hon fick valpar o ena valpen blev sjuk o hamna på djursjukhuset o fick va där 3 nätter. Fast valpen va bra försäkrad så gick dem inte in o hjälpte där stod vi med 12.000 vi va tvungna att betala, hjälpte inte att överklaga. Så bytade o aldrig mer sveland hjälper inte när de väl behövs vet många fall nämligen!!

• Majsan70

Vi har Sveland nu eftersom vi tog över försäkringen på dotterns nya ponny. Är inte förtjust i detta utan vill ha Agria men att byta bolag är aldrig en hit så det lämnar vi. Får bara hoppas att det fungerar smidigt om man måste utnyttja försäkringen.

Svar på tråden Försäkring till häst, vad har ni? Är ni nöjda?