Inlägg från: jenst1 |Visa alla inlägg
  • jenst1

Ståbräda eller tvillingvagn?

Vi har 2 år och 2 mån mellan barnen. Håller med tidigare talare om att det beror på syfte och hur barnen är. Vi köpte begagnad dubbelvagn. Måste säga att jag inte ångrar det en sekund. Självklart går den stora så mkt som möjligt. Men: Har man bråttom på morgonen eller hem går det himla mkt fortare än om den stora går själv. Jag tänkte mkt på hur det skulle bli m ståbräda i snöigt underlag. Kom fram till att det säkert kan strula rejält om det blit hemska vintrar. Går man långpromenader i terräng och elljusspåret som jag gjorde så är det guld att kunna sätta även den stora på hemvägen. En 2 el 3-åring blir också trött i de små benen. Jag åkte en hel del kommunalt och kände mig väldigt trygg att kunna sätta båda i vagnen när det var mkt folk tex i rusning. Inget krångel m att fälla upp brädan och ingen risk att den stora inte hänger med när folk trängs osv. Har man varit iväg en hel dag så är det lätt att den stora slumrar till och då är det inte helt lätt att ta sig av utan eller m bräda om man måste väcka. Det finns vissa dagar när en 3-åring vaknar på fel sida (även om det inte är ofta alls). En unge som vägrar gå/stå är inte det optimala på morgonen och är vagnen bra. Dubbelvagnen har varit super när vi varit en hel dag på nöjesfält och museum. En mindre viktig aspekt var när jag lämnade stora barnet på dagis 15 Tim/vecka, så passade jag på att handla osv. Super m en plats att sätta tunga kassar. Kommer sakna det nu är vi säljer vagnen. Får börja bära kassar igen det som inte får rum under. Jag har lite problem m rygg och framför allt axlar och ville inte riskera mer ont pga oergonomisk körställning. Ångrar som sagt inte dubbelvagnen som jag nu ska sälja. Men klart det funkar m ståbräda om man inte är lika bekväm som jag och ger sig den på det. Vi har en babytravel Dublin. Den är bara 10cm bredare än motsvarande singelvagn så jag har aldrig haft problem m dörrar, hissar osv Längre svar än vad jag hade tänkt m nu har du fått mina tankar.

Svar på tråden Ståbräda eller tvillingvagn?