Inlägg från: Emelie 1987 |Visa alla inlägg
  • Emelie 1987

Mitt ex förstörde sonens 10års-dag .. lång

Fy FAN säger bara... vilken skitfarsa.

En man, två barn, tre älsklingar
  • Emelie 1987

Men någonting ska man väl kunna göra åt saken, det är ju helt sjukt att din son ska behöva stå ut med den mobbningen. 

En man, två barn, tre älsklingar
  • Emelie 1987

Jag skulle också vilja säga överklaga, men tydligen är socialtjänsten alldeles för inkompetent... inget nytt där egentligen. Jag saknar ord. Det gör riktigt j-vla ont i mammahjärtat, det ska du veta. Helt sjukt vad det kan finnas för pappor här i världen. 

Blivande trebarnsmamma <3
  • Emelie 1987
    Sillan3 skrev 2014-01-09 11:00:39 följande:
    vet du vad? jag tycker det är värst att de "tvingas vara pappor" av sig själva... alltså träffar de ju bara barnet i fråga för att jävlas med mamman... för att kontrollera mamman och såra mamman... alltså inte för att de vill träffa barnet eller vara pappa. Och att det tydligen är ok för myndigheterna..
    Jag instämmer, det är just det som är så sjukt. :-/
    Men går det inte att skaffa något professionellt utlåtande från en barnpsykolog i din sons fall? Och sedan använda det mot pappan? 
  • Emelie 1987
    Sillan3 skrev 2014-01-09 12:36:49 följande:
    jopp... det är just vad jag gjorde, kontaktade en psykolog o hon skrev till socialtjänsten efter att hon träffade pojken och mig först sedan pojken och pappan... hon tyckte pojken betedde sig underligt.. rädd i pappans sällskap och med andledning av detta pluss det som framkom av det pojken berättade till henne i enrum gjorde hon en anmälan till socialtjänsten som var tvungen att göra denna utredning... o det gick som det gick..
    psykologen o vi har fortfarande kontakt... pojken behöver det o själv vill det.. vilket är bra. men mer kan jag inte göra tyvärr men han mår inte bra min son.. stackaren.. jag känner mig hjälplös o som en dålig mor pga detta

Här hemma har han en varm o kärleksfull relation till bonuspappan o nya syskonet o får massor av uppmärksamhet men där.. inget kontinuerligt eller tryggt
    Det är verkligen inte du som är en dålig mamma, utan ditt ex som är en översittare och en exceptionellt dålig pappa. Det är riktigt olyckligt att det är som det är, men åtminstone gör du något för att din son ska ha det bra. 
    En vacker dag kommer allting att slå tillbaka mot pappan flera gånger om.
  • Emelie 1987

Jag sänder miljoner styrkekramar och hoppas på bättre tider snart. Ingen ska behöva lida på det viset. Hjärta

Nybliven trebarnsmamma <3
Svar på tråden Mitt ex förstörde sonens 10års-dag .. lång