Inlägg från: fyrabarnsmor4 |Visa alla inlägg
  • fyrabarnsmor4

Mitt ex förstörde sonens 10års-dag .. lång

Sillan3 skrev 2013-05-01 20:31:33 följande:

Ja tyvärr så är det bestämt via tingsrätten att han ska vara där varannan vecka från onsdag eftermiddag till måndag morgon...
    Jag är med andra ord tvingad att låta honom gå..  
    Nej absolut inte!
    Jag sa ifrån när jag var liten. (var ca 11 år)  Så jag var hos pappan när jag vill. Inte varje helg.

Be din son att han får bestämma själv. Om han inte vill vara hos sin pappa då ska han säga det själv till pappan.

Lycka till!
  • fyrabarnsmor4
    Sillan3 skrev 2013-05-03 11:05:52 följande:

Jag önskar att pappan lyssnade, men han tvingar pojken. "-Det är min dag och det är inte du som bestämmer" brukar han säga. -"sluta tjata jag har xx åxå att ta hand om"

Han är inte ett dugg intresserad av sonen bara av hans lilla med en annan av hans ex .  Det är alltid den lilla killen som styr o ställer o får sitt igenom. Min son "får" snällt finna sig i att komma 2a i allt. Ett tag fick min son inte gå på tex klassdisco för att lillebror var för liten o inte kunde följa med!  Fatta!?? han som inte ens skulle följa med för det var ju för 2orna i skolan...
    Jisses!
    Du får berätta för sonen att han har rätt att "skrika högt" o säga ifrån. Ber sonen berätta för skolan och för ALLA han känner... han behöver prata om det så kanske händer det nåt.

Du får kontakta SOC o prata med dem om det. IGEN!! fråga igen exakt hur lång ska sonen lider tills de gör nåt.

• fyrabarnsmor4
    Sillan3 skrev 2013-05-03 11:12:21 följande:
    Nu har pojken min pratat med en person på socialtjänsten. En socionom eller nåt... han har självant berättat om bla. den senaste händelsen o hur ledsen han är för det. Hoppas hoppas att någon där lyssnar o hjälper oss reda ut allt. Jag vill verkligen att pojkens rätt o behov ska komma i första taget. Men har inte mycket till överst för socialtjänsten här inte..
    *hålla tummarna*

Pojken får berätta så mycket han kan, sen får vi hoppas att han får BRA hjälp!
  • fyrabarnsmor4
    Sillan3 skrev 2013-05-03 11:12:21 följande:
    Nu har pojken min pratat med en person på socialtjänsten. En socionom eller nåt... han har självant berättat om bla. den senaste händelsen o hur ledsen han är för det. Hoppas hoppas att någon där lyssnar o hjälper oss reda ut allt. Jag vill verkligen att pojkens rätt o behov ska komma i första taget. Men har inte mycket till överst för socialtjänsten här inte..
    Hej
    Hur gick det?
    Fick sonen bra hjälp o är han nöjd?
Svar på tråden Mitt ex förstörde sonens 10års-dag .. lång