Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Mitt ex förstörde sonens 10års-dag .. lång

Jag tycker du ska ta kontakt med socialen. Det där är psykisk misshandel.

Så socialtjänsten godkänner psykisk misshandel av barn? Fruktansvärt!

Men om barnet får presenter från vännerna har väl inte pappan rätt att ta sakerna ifrån barnet. Hade jag hört att ett barn inte får tillgång till det jag gett till denne hade jag krävt det tillbaka och skällt ut föräldern efter noter! Jag har gett det till barnet, inte till pappan.

Anmälan till socialstyrelsen för socialkontoret agerar fel om ett barn tvingas på leriga kläder från topp till tå pga straff för att man smutsar ner sig. Det är nog den enda vägen du kan gå.

Men barnet är väl så pass stort att barnet själv vill göra vid umgänget.

Sillan3 skrev 2014-03-20 00:30:09 följande:
    Nope.. inte enligt vad socialtjänsten påstod när vi fick prata med de. De anser ju att pappan har "rätt" till sina dagar o får göra vad han vill under tiden. "han är ju man " sa kärringen till mig när jag klagade..

Men idag när jag pratade med sonen om hans kommande 11års dag sa han att han vägrar vara hos pappa igen när han fyller år... dessvärre är det en måndag, o bytesdag, han vaknar hos pappan men kommer till mig på eftermiddan...   fast sonen har sagt att han vill komma hem kvällen innan,  hoppas det går.
    Tar du det till domstol så kan domstolen döma annorlunda. Vad soctanten säger är inte lag
Svar på tråden Mitt ex förstörde sonens 10års-dag .. lång