Ni hästfolk :)hjälp
Min new Forest drabbades av ett anfall för 4 år sedan. Han blev riktigt dålig och det tog ett ovanligt lång tid för honom att återhämta sig. Idag är han fortfarande väldigt känslig, och får fångnacke och puls i båda framben av så lite som ett foderbyte trots att jag är väldigt försiktig. han har dock aldrig fått något anfall igen, och han mår superba annars trots sina 22 år :) Min ponny får gå kvar i vinterhagen över somrarna. Det är en stor hage med sandjord så det växer bara lite gräs men inget direkt bete. Han mår prima av det här! Visst lite känningar på vårkanten men inget som inte är överkomligt.
Jag anser själv att det inte alls är några problem att ha fånghästar! Dock är jag av den sorten att jag aldrig skulle ställa på bete igen efter ett anfall. Är hästen mindre känslig, visst med reducerare, men det kräver också att man håller extremt noga koll på hästen och snabbt kan se symptom.
Jag trot garanterat att du kan ta hem ponnyn! Lär dej ponnyn och dess kropp och var extra försiktig, så kommer det gå superbra. Men var väldigt försiktig med bete... :)