Inlägg från: spps |Visa alla inlägg
  • spps

Ni hästfolk :)hjälp

Jag har två hästar en ponny som jag har en helfodervärd på fast i mitt stall och en stor häst som jag rider och har haft i tio år nu! Men han är av den oroligare sorten så jag vill ha en liten schettis som han kan gå med i hagen, främst vintertid är de lite problem när dom måste gå i grushage, ponnyn är lite av en ensam häst och vill helst gå själv, plus att hon sparkar på han. Nu till problemet små ponnyer överlag har ju lättare att få fång och nu har jag hittat en ponn som uppfyller allt jag letat efter MEN hon har haft fång för ett par år sen! Ägaren är inte orolig om man bara sköter allt, så vad tror ni? Tar jag på mig problem eller är det bättre att veta innan?

• Svar på tråden Ni hästfolk :)hjälp
  • spps

Jo ägaren hon säger att ponnyn har gått på vanligt bete med Munkorg på natten hos dom, och äter vanligt hösilage nu, jag har inte mycket erfarenhet av foder fång däremot av belastningsfång och sul inflammationer så känner mig väldigt säker på symptom och bör hoverade överlag, och ponnyn jag redan har ska ite heller ha nåt vidare bete"tjock" redan

• spps

Tack för alla svar jag fått! Det blir ju lite extra jobbigt att ta hem den just denna årstiden men jag får ta det försiktigt och göra de bästa av det hör enkelt

Svar på tråden Ni hästfolk :)hjälp