• scrapparlotta

Fil till frukost??

Ska försöka skippa mina mackor på frukosten, Ska försöka äta fil i stället. Men jag har nästan aldrig ätit fil....i alla fall inte så jag har tänkt på om det är nyttigt eller inte. Så nu ska jag gå ner några kg i vikt och ska käka fil. vilken fil är nyttig?? Verums hälsofil, är den ok? Och vad ska jag ha i för att det ska mätta lite mer? Ge mig lite tips om nyttigt, mättande och gott som jag kan ha i filen....

• Svar på tråden Fil till frukost??
  • Fantasilös

Min mamma äter naturell yoghurt (3% fett) blandat med keso och lite solrosfrön varje morgon. Det fick hon lära sig på någon viltklubb o man håller sig mätt jättelänge:) Men jag brukar blanda i lite banan så att det blir lite sötare haha

• scrapparlotta

Keso smakar f*n....banan tål jag inte, min mage blir inte glad på mig då. Men sorosfrön är ju faktiskt gott :)

• peolexa

Lättfil. Fast själv föredrar jag lättyoghurt. Ica eko har en bra basmusli utan massa socker och onyttigheter. Den kan du variera med olika torkade bär och ex. rostade solros- och pumpakärnor. Rostade kokosflingor är också gott! Tänk dock på att fröna innehåller rätt många kcal så om du vill gå ner i vikt ska du inte ta för många... Lycka till

• Mine18

Ja äter en skål fil med en msk Linfrön och flingor av typen all bran (bara fibrer) håller magen igång och inte onyttigt

• scrapparlotta
    Mine18 skrev 2013-04-28 21:19:50 följande:
    Ja äter en skål fil med en msk Linfrön och flingor av typen all bran (bara fibrer) håller magen igång och inte onyttigt
    Men hur goda är dom där all bran? Dom ser inte goda ut. 

Men om jag äter pumpakärnor och solrosfrön, som innehåller en del kalorier, så är det väl ändå lite nyttigt fett??

Pauluns har väl nåt åxå??  
  • Aniiee

Jag har också tänk jag skulle börja äta fil istället för mackor. Vad kan man ha i om man är allergisk mot mussli? (nötter och frön i allt ju). Är även allergisk mot de flesta frukter och bär som torkas. Smula i knäckebröd? Bara fil känns så.... fattigt.....eller, menar... "omatigt".

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • scrapparlotta
    Aniiee skrev 2013-04-28 21:31:53 följande:
    Jag har också tänk jag skulle börja äta fil istället för mackor. Vad kan man ha i om man är allergisk mot mussli? (nötter och frön i allt ju). Är även allergisk mot de flesta frukter och bär som torkas. Smula i knäckebröd? Bara fil känns så.... fattigt.....eller, menar... "omatigt".
    Ja, jag känner åxå att bara fil blir just fattigt. Jag går upp ganska tidigt, kl 5.30 och äter sen inte frukost förrän kl 9 på jobbet. Då är jag hungrig. Då måste jag käka nåt mer än bara fil....
    Men klart du har det lite jobbigare då, då du inte tål nötter och sånt.  
  • Pyttismamman

Fil med krossat rut-knäcke och kanel (och lite socker)  är jättegott! Om det är nyttigt vet jag dock inte :)

• Mine18

Jag älskar allbran! Dem smakar normalt :) tycker jag :) men kör på nötter med nyttigt fett som u skrev :) sen käkar ja alltid 3 knäckebröd också , står mig på det i 3-4 h iaf

Svar på tråden Fil till frukost??