Första barnet - BF januari 2014
Vi kommer inte göra i ordning nån barnkammare direkt men vi har ett "gästrum", eller "rummet som blev över när vi köpte hus" som väl underförstått kommer att bli barnets rum så småningom.
Jag kommer ha en extra spjälsäng (har turen att få två ärvda spjälsängar) och en extra "vuxensäng" där om utifall vi får ett mycket oroligt barn så att den jobbande föräldern kan få lite ostörd nattsömn samt för att jag ska kunna jobba lite hemifrån, eller för att vi rent allmänt ska kunna ta oss tid att sitta vid våra datorer utan att känna oss stressade att bebisen sover ensam på nedervåningen.
Där finns en vägg som har trasig tapet så den kommer vi fixa, -nån gång när vi känner för det... Kanske i år, kanske nästa år. I övrigt blir det en långsam omfasning till barnrum. Självklart är huvudsovplatsen vårt sovrum till och börja med och förmodligen ett bra tag då det andra rummet som sagt är på övervåningen. Tarvar ju att barnet är tryggt nog att sova själv på visst avstånd från oss om man ska ha det på ett annat våningsplan...Vi har tyvärr inte möjlighet att byta plats på kontor och sovrum för att hamna på samma våningsplan då sängen inte går upp för trappen hur man än försöker. Har försökt i både nyktert och onyktern tillstånd... Det senare på vår inflyttningsfest med resultatet att vi gjorde märken i tapeten i hallen nere som Sambon gladeligen påpekar för alla som besöker oss hur det kom dit. (Det var min idé att testa igen på festen när vi hade så mycket folk till hjälp...)