Inlägg från: mariafii |Visa alla inlägg
  • mariafii

Första barnet - BF januari 2014

Martini92 skrev 2013-05-22 15:27:40 följande:
    Privatmeddelande =)

Haha jaha :)tack, är inte helt hajj på alla dessa grejer på denna sida
  • mariafii
    LitenKnodd skrev 2013-05-22 20:42:58 följande:
    Jag har blivit testnarkoman!! Haha! Köpte ett 20-pack från testlagret innan jag visste att jag var gravid. Men innan dom hann komma åkte jag självklart till Apoteket och köpte CB digital för jag fick den där känslan. Så trots att jag vet att jag är gravid så testar jag, mest för att jag blir så glad över dom båda strecken. ;)
    Nu går jag strax in i v.6, det var då jag fick missfall sist så denna gången håller både jag, sambon, min bästa vän och mina föräldrar tummarna ( bara vi som vet att det ligger en knodd därinne!).
    Längtar till v.7! :)

Haha jag hade också köpt en ny knippe test precis innan vi plussade så jag har också testat lite mellan varven för att det är trevligt att se :)
    Mia28 skrev 2013-05-23 06:59:42 följande:
    Jag har velat ha barn sen jag var 20 år, tyvärr har jag haft väldigt svårt att bli gravid. MEN igår 22 maj på min 30 års dag fick jag äntligen den efterlängtade +:et =) Det går inte att beskriva känslan men jag vet att fler med mig vet precis hur de känns. Jag tror de tog en timme innan tårarna slutade rinna och flera timmar innan jag slutade skaka.

Födelsen är beräknad till ca 13 jan 2014 =) 
    Grattis :) ja visst är det en underbar känsla
  • mariafii
    Martini92 skrev 2013-05-23 07:52:41 följande:
    Jag berättade för min chef i tisdags just för att sommarkaoset drar igång när som helst, och då vill jag att han vet så ja kan säga till om de blir för mycket.. Han blev jätteglad!! Dock är min chef bara 23 så kanske därför jag fick så positivt bemötande =)

Va skönt för dig. Själv vågar jag inte säga något än men förstår dig för jag har också ett stressigt jobb nu när det är säsong. Men får försöka ta det lugnt iaf
  • mariafii
    Lillisen skrev 2013-05-23 08:24:53 följande:
    Själv var jag tvungen att berätta för min chef eftersom mitt arbete kräver det då vissa arbetsuppgifter kan vara farliga för fostret. Hon blev jätteglad och gav mig en kram :)

Farligt på vilka sätt då?
  • mariafii
    linaochliten skrev 2013-05-23 09:16:24 följande:
    Har ni gått upp i vikt något än? Jag har gått ner några kilo trots att jag har varit väldigt lat och inte orkat träna alls samtidigt som jag har varit vrålhungrig och vräkt i mig mat ganska ofta. Får inte ihop ekvationen... Till saken hör väl även att jag är överviktig, så jag har att ta av. 

ämnesomsättningen ökar 25% i början då barnet kommer igågn har jag läst så det kan ju vara det
  • mariafii
    avenell skrev 2013-05-23 12:01:00 följande:
    Jag försöker att inte analysera mina symptom och avsaknaden av dem. Jag har i stort sett inga symptom alls vilket gör att jag nästan börjar tvivla på att jag är gravid (även om två test har visat motsatsen). Jag har bara ytterst svag molvärk. Det är inte så pass mycket att det gör ont utan mer bara att det känns litegrann.

Jag är visserligen bara i vecka 6 (5+4) men det verkar som att nästan alla andra har många fler symptom.

Är det någon mer som inte har (eller hade) symptom i vecka 6? När kom era symptom?

Jag har inte heller känt mycket och nu är jag i v.7 (6+3) men igår fick jag lite illamående och känner lite mer molvärk och gråter för små saker
  • mariafii
    avenell skrev 2013-05-23 13:12:07 följande:
    Vad skönt att höra att det är fler som inte har så många symptom, i alla fall inte så pass tidigt.

Jag tror att jag har oroat mig mer den senaste veckan än vad jag har gjort de senaste tio åren. Haha.

Hur tänker ni kring att göra ett tidigt ultraljud, KUB och eventuellt andra tester?

Vi ska göra ett tidigt ultraljud i v.10 bara för att se att hjärtat slår så jag kan slappna av lite mer. Men ingen KUB. Jag är också ett kontrollfreak så det är svårt att släppa det. Och beräknad förlossning är 12 jan men risken kan ju finnas att den kommer till nyår men jag vill verkligen ha i jan men är ju heller inget man kan bestämma över
  • mariafii
    avenell skrev 2013-05-23 19:24:19 följande:
    Jag skulle också vilja göra ett tidigt ultraljud. Vi ska åka till Skottland när jag är i vecka 11 för att hälsa på min sambos familj. Vi skulle vilja berätta för dem då eftersom vi troligen inte kommer att träffa dem igen innan barnet är fött. Dock skulle jag vilja se att den lille finns där inne och att allt ser ut som det ska innan vi berättar för dem. Ett ultraljud skulle alltså kunna göras i vecka 10 då. 

Vi funderar på KUB men vet faktiskt inte riktigt hur vi ska göra. Jag har alltid trott helt säkert att jag skulle vilja göra det men nu när det är "verkligt" så tvekar jag. Om vi skulle göra det och fick vet att det var hög risk så skulle vi troligtvis avsluta graviditeten (eller? hjälp!). Men vad händer om de säger att risken är typ 1 på 400? Det räknas väl som låg risk men det är ju ändå relativt hög risk. Vad gör man då? Chansar? Jag vet varken ut eller in!

Ja men i v.10 ser man mest om hjärtat slår bara vad jag förstår. Jag ska hälsa på mina föräldrar som bor 50 mil bort så jag vill också bara se så att det är något där innan jag berättar för dom.
    Vi ville inte göra KUB 
    tinis skrev 2013-05-23 19:33:27 följande:
    Va spännande med ultraljud! Vill ju också men man får inte i vårat landsting Obestämd Vad kostar det att göra privat på ett ungefär?
    I Göteborg kostar det ca 500 kr att göra ett privat ul

• mariafii
    Lövings skrev 2013-05-23 23:50:06 följande:
    Världens längsta dag!
    Har varit på utbildning i Stockholm hela dagen och får på morgonen en blödning som fortsätter under dagen! Skitjobbigt att hålla det inne och inte bryta ihop inför kollegor då jag va övertygad om missfall..
    Bestämmer mig för att åka in te akuten m mannen när jag kom hem kl 21, annars hade jag inte sovit eller kunnat jobba imorgon.
    Hon gjorde ett VUL och allt såg super ut! Hon såg tom hjärtat slå ;) och är ändå bara i vecka 6!!

Skönt att se att hjärtat slår
    År 2013 Hoppas vi på ett plus skrev 2013-05-24 08:54:01 följande:
    är super nervös idag, ska får reda på om mina hormon värden har stigit eller om graviditeten har stannat av.... Blää vad jag hatar detta.

Håller tummarna för att det går bra
  • mariafii
    Lillisen skrev 2013-05-24 12:46:49 följande:
    Jag jobbar med cytostatika så det är vissa moment som jag inte kan göra utan risk för fostret.

Jaja ok jag förstår
    År 2013 Hoppas vi på ett plus skrev 2013-05-24 13:52:01 följande:
    Hej på er alla måste bara berätta att hcg  värdet har stigit
    Härligt :)
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014