Inlägg från: mariafii |Visa alla inlägg
  • mariafii

Första barnet - BF januari 2014

Flikkan skrev 2013-05-15 13:17:31 följande:
    Som mig känner inget i brösten är bara lite illamående så jag vill helst inte ta en åkajuketablett för då har jag inga symptom alls

Jag känner inte ens illamående, hade det en aning på morgonen men gick över snabbt
  • mariafii
    jagochpyret skrev 2013-05-15 16:17:42 följande:
    Jag hoppar in i tråden jag med.. Plussade i måndags och är enl uträkningar i vecka 6 (5+2). Är jätteglad för detta men också orolig nu i början. Speciellt när man inte har några symptom. Var superhungrig måndag, tisdag.. och fick tom. äta en banan mitt i natten i måndags för jag var så hungrig. Men nu har det avtagit och halsbrännan är som bortblåst.

Lite ont i brösten har jag, speciellt i bröstvårtorna. Det gjorde mer ont i hela brösten tidigare. Men det har börjat avta. Illamående har jag inget. Bara om jag blir för hungrig, men så är det ju alltid.

Trött är jag inte heller något speciellt. Visst ska man njuta av att må bra och jag avundas inte de stackarna som mår illa. Men missförstå mig rätt, man VILL HA ett litet tecken på att det faktiskt är något som gror där inne :)

I nästa vecka ska jag kontakta en barnmorska.

Grattis till alla oss, som kanske längtar extra mycket till 2014 NalleGravid
    Jag är också på 5+2 idag och känner inget. Men var tvungen att ringa barnmorskan då jag är helt nojjig idag men hon lugnade mig lite. Första ultraljudet görs inte fören v.18 :( men jag frågade om det är vanligt att inte ha några symptom och hon tycker inte man ska vara inne på internet och jämföra sig med andra. Det är inge konstigt och när jag sa att man blir orolig för att det hänt barnet något så sa hon bara att det finns inget man kan göra åt det iaf så försök att bara ta det lugnt.

Sedan för oss som tränar så sa hon att träningen inte är någon fara men undvik hellst att springa på asfalt. Förr i tiden sas det att det kunde öka risken lite för missfall men hon sa att man inte ska vara rädd för att träna så länge det känns bra  
  • mariafii
    Blixtlås skrev 2013-05-15 16:51:44 följande:
    Hej på er tjejer! Nu verkar sommaren ha kommit till Skåne, sitter på balkongen och solar magen B). Läste skvaller-tidning på jobbet idag och läste om Blondin-Bella, säg även en bild av henne i vecka 12, stor mage regn där alltså! Själv känner jag mig bara tjockare och tjockare, kan inte knäppa mina shorts :(. Uppsvälld som tusan och ett härligt illamående vare morgon nu i tre dagar, ser ut att vara minst i 5e månaden alltså, inte kul när man bara är i v7. Har funderar på om det kan var så att där är tvillingar inne, att det är därför jag är SÅ svullen som jag är, eller så är jag längre gången än jag tror, min sista mens var lite konstig jmf med hur det brukar vara? Gnäll, gnäll, men samtidigt härligt att man har en anledning till att man ser ut som värsta svullot :)

När började du känna dig uppsvälld?
  • mariafii
    jagochpyret skrev 2013-05-15 18:24:22 följande:

Ahh.. då är vi under samma veckor. Skönt att du ringde, då behöver inte jag ;) Men man blir nojjig när man inte känner ngt. Däremot nu när vi ätit och sedan gick bort till affären kände jag lite hur det stramade långt ner i "magen". Beror säkert på att jag var mätt (wohoo, första dagen sedan i måndags som jag känner mig mätt efter en måltid) också.

Har du ringt och bokat tid till barnmorska? Vad säger man.. känns lite fånigt ;)  

Varsågod :) Det är bara ringa och säga hej jag är gravid i v ?? och skulle vilja boka tid. Dom flesta nu verkar ha att det är dom som ringer upp vilket är jätte dumt så när dom ringde mig så var jag på jobbet och sa det att jag inte riktigt kan säga det högt men då sa hon alternativen och så sa jag det första du sa och så skötte hon snacket :)

Jag ska dit 23 maj på hälsosamtal och då går man igenom allt tydligen :)

Känner nu gravid hormoner för vill bara gråta och några vänner till oss bråkar med varandra och hotar med att inte gå på vårat bröllop om den andre går. Känner att jag kommer inte orka med sånt både med bröllop, graviditet och bråk. Sedan smsade min högsta chef och frågade om jag ville jobba till sent imorrn och kunde inte säga nej. Så jobbar 11 timmar imorrn och 8 dagar på raken. Vet inte hur man ska orka men kan inte säga nej och jag måste få pengar så jag passar väl på medans jag inte mår dåligt     
  • mariafii
    jagochpyret skrev 2013-05-15 19:12:55 följande:
    Jag ringer antingen på fredag eller början på nästa vecka :) Så hoppas jag får en tid snart.. så man kan ha ngn att luta sig mot med sin oro.

Ja, imorse kände jag mig lite känslig. Började nästan gråta på bussen.
    Det är ju inte kul med vänner som bråkar. Men försök låta dom lösa det själva, och det kanske löser sig till det bästa ändå.

Det är inte heller kul att jobba så länge och så många dagar. Blir det för illa får du väl skylla på en maginfluensa. Men jag vet hur det känns, man vill inte säga nej och pengar behövs alltid. Hoppas det kommer gå bra, men glöm inte bort att lyssna på kroppen nu.    

Ja i värsta fall får jag ju skylla på något sånt men tänker även på att det jag jobbar nu ligger till grund för vad jag får i föräldrapenning så detta kan behövas. Men klart man får tänka lite extra på kroppen och är det inte för min egen skull som jag brukar skita i ibland så är det ju för våran bebis :)eller grodyngel ;)

Mm får försöka låta dem lösa detta men är två av våra närmaste så vi blir ju väldigt påverkade på vårad dag om dom inte löser detta och jag tror tyvärr det är svårt att lösa. 
  • mariafii
    jagochpyret skrev 2013-05-16 20:24:29 följande:
    Folsyra har jag ätit sedan början på året då jag läste att man skulle börja med dessa gärna direkt när man började sig på att bli gravid. Så det äter jag dagligen, men sedan kommer jag gå över till Gravid-vitaminerna så får man allt i en tablett.

Idag har jag inga symptom alls. Liiite ont i brösten om jag trycker på dom. Men annars känner jag ingenting. Jag vet att man inte ska vara orolig och nervös för man kan inte göra ngt åt saken. Men hur lätt är det att inte tänka på missfall, tom fostersäck osv.. Det är ju ändå första barnet och första graviditeten och man har ingen aning om hur saker och ting känns.
    Den dagen när man sitter här med tjock mage och halsbrännan från hell så skrattar man väl åt sin nojja och att man inte bara njöt av att må som vanligt ;)   

Jag har flera dagar inte känt mycket alls men igår hade jag lite molvärk då jag jobbade och kan känna lite nu med men inte mycket mer.
  • mariafii
    Snövit86 skrev 2013-05-17 08:06:46 följande:
    Jag hade ingen aning om att det skulle vara så jobbigt psykiskt att vara gravid. Kastas från glädje till sorg, från hopp till förtvivlan -fram å tillbaka. Jag vet att det är vanligt med blödningar i tidig graviditet men blir liksom rädd ändå, andra gången den här veckan som det är färskt blod på pappret när jag torkar mig. Jag kan ju inte göra VUL varje gång om jag ska hålla på och blöda så ofta. Symptomen kommer och går och igår var jag nästan lycklig över mina svidande bröst och uppblåsta mage. Hur gör man för att slappna av och tänka positivt?

Har du pratat med bm?
  • mariafii
    hundenhubbe skrev 2013-05-17 08:51:52 följande:

Jag fick också mf i mars och blev gravid nu månaden efter. Mf var också vecka 6. Just idag och imorgon kommer jag vara extra orolig föt de var någon av de dagarna. Men sen hoppas jag på lite lugn! De går nog bra för oss båda

Vet att man kan få missfall senare också men ändå så är det något med v.6 som gör iaf mig extra nervös
  • mariafii

Grattis till er som plussat

Jag mår fortfarande väldigt bra. Har lite molvärk när jag jobbar och spänner lite i brösten ibland och är hungrig men i övrigt  så känns allt väldigt bra. Jag var ute och sprang igår igen och orkade väldigt bra (5+5) 

• mariafii
    År 2013 Hoppas vi på ett plus skrev 2013-05-18 19:48:06 följande:

Kan någon lägga till mig BF 140127 stockholm

Välkommen hit :)

Grattis till er andra som också plussat.

Vi berättade för våra närmaste vänner igår då jag inte drack något alls på det som bjöds. Man är så glad men känner fortfarande inte mycket     
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014