Inlägg från: Litchie |Visa alla inlägg
  • Litchie

Första barnet - BF januari 2014

Samma här! Orkar inte göra någonting och är hemma från jobbet.. Illamåendet och mattheten gör mig svimfärdig!

• Litchie

Mariafii jag har känt mig som världens tönt som är hemma för att jag är gravid, men vad ska man göra när kroppen säger stopp? Här varit hemma snart två veckor och börjar jobba på lördag igen, hoppas verkligen det går! Men nu med lergigan comp är jag bättre än utan iaf, men har pratat med chefen att jag kommer ha ett lägre tempo än han är van från mig och att jag kommer behöva små raster för att äta oftare. Vecka 9 (8+0) idag :)

• Litchie

Mina symptom verkar börja avta lite nu! Försöker njuta av att må bra nån dag och inte nojja över det, ska tydligen vara normalt efter v10 att gå in i "spökveckorna". Nån annan som också börjar må bättre?

• Litchie

9+3 för mig också och har minskat sen igår, men jag tycker vi ska njuta av att må bra! Kan ju komma som blixten att man mår dåligt igen.. :)

• Litchie

Mina symtom kom tillbaka med bravur, bara till att kräkas igår på jobbet.. Däremot började jag blöda igen idag, fyra veckor sen sist när dom sa att man kan ha mens så kanske är det endå? Men skulle endå gärna få ett vul till veckan och se att mini är kvar!

• Litchie

Försöker intala mig att så länge jag inte har ont, det kommer klumpar eller störtblöder behöver jag inte få panik, var helt förstörd förra gången och grät hysteriskt.. Tack för ert stöd, blöder det fortfarande på fredag ringer jag gyn!

• Litchie

Har hållt sig till rosa/bruna flytningar (endast på papper) och jag började dagen med att kräkas.. Symptomen är då kvar och det känns tryggt :)

• Litchie

Idag berättade jag för alla på jobbet, tre som har vetat det ett tag för att underlätta med lyft och sånt! Känns bra att dom vet, man är ju inte riktigt sig själv :) vecka 11 idag och inga mer rosa flytningar, var bara några timmar. Skönt att vi alla närmar oss säkrare veckor! :)

• Litchie

Tokfrans: när jag blödde hade jag också ont åt höger, fick då vul eftersom det kan tyda på att graviditeten sitter fel om smärtan håller sig till en sida. Be om att få kolla, var ingen fara för mig och förhoppningsvis inte för dig heller! Styrkekramar!

• Litchie

V12 (11+0) idag! :) glömde ta en lergigan comp innan jag somnade igår så firade med att kasta upp frukosten på en gång... Magen syns rejält på mig med, kommer på mig själv att klappa och stryka när växtvärken kör igång, haha! Har inskrivning på tisdag och efter det om allt ser bra ut blir det till att köpa mammabyxor/leggins! Kul att vi är några som är nästan precis lika långt gången :)

Massa styrkekramar till er det gått dåligt för i dagarna ❤

Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014