Inlägg från: shopahollic |Visa alla inlägg
  • shopahollic

Är den här barnvagnen verkligen för "tjejig"?

Då det tydligen måste ha stuckit någon i ögonen som sett till att tråden plockades bort så lägger jag upp den .. igen. Då den inte bryter mot några regler.  
    Är det kanske du som också kände för att skicka den omogna kommentaren till blogginlägget detta handlade om?

Så här skrev jag : 

"Jag köpte en barnvagn till yngsta sonen men har nu fått höra vid två tillfällen av förfärade kvinnor att den är till flickor och alldeles för tjejig för pojkar? Jag såg den som unisex, men... ja ärligt.. vad tycker ni? " 

majbebis08.blogg.se *Mercedes 080521 *Leon 100131 *Henry 120819
  • Svar på tråden Är den här barnvagnen verkligen för "tjejig"?
  • shopahollic

Jag svarade dig där, men du kanske missade det? Att länka till ett inlägg är inte emot reglerna då jag inte gör reklam för något och inte för någon ekonomisk vinning öht. Anledningen var för att jag skrev från sambons minidator och inte kunde ladda ned bilden hit.

Du verkar ha problem med det? Varför? Stör du dig lika mycket på alla "länka till din blogg" trådar som finns här?

• shopahollic

Nej och i mejlet med anledning varför den togs bort så stämde inte ens en av punkterna in på det inlägget.. skumma regler

• shopahollic

Jag skulle nog inte köpa de övriga sakerna i apple of my eye printet förutom dynan som vi också har, på filten är det ju te.x en helrosa baksida och åkpåsen har rosa insida. 

Zayco skrev 2013-04-27 04:23:23 följande:
    Varför skulle vagnen vara tjejig när den mestadels är blå?
    För att det är blommor på den... och pojkar kan ju inte ha blommor.. eller något sånt. Har inte förstått det själv.

Vinterankan skrev 2013-04-27 07:55:32 följande:
    Då upprepar jag samma inlägg som jag skrev igår. Är en superfin vagn som är unisex på det sättet som jag älskar. Inte uteslutande (dvs ta bort killigt och tjejigt) utan inkluderande där man kombinerar "killigt" (blått) och "tjejigt" (rosa). Om jag brydde mig om utseende på vagnar jag köper så hade jag tyckt att den passade perfekt till både sonen och dottern.
    Håller med dig!! 
  • shopahollic
    Lilia skrev 2013-04-27 04:37:43 följande:
    Det är helt klart en tjejvagn. Men det spelar ingen roll. Bebisen förstår ändå inte. Huvudsaken är att du gillar den. Det är en väldigt fin vagn.
    Vad är det som gör att du känner att det "helt klart" är en tjejvagn? Är det färgen? Blommorna? Att blommorna är rosa? 
    Vill bara försöka förstå :) 
  • shopahollic
    miicha skrev 2013-04-27 10:59:49 följande:
    Jag har både napphållare och filt i det mönstret till min son. Jättefint ju!
    Åh filten som är såå fin! Faller lite på att hela baksidan är babyrosa där, hoppas det kommer en liknande men ännu mer unisex :) 
  • shopahollic
    LunaLunatic skrev 2013-04-27 12:17:33 följande:
    Och varför finns inte just den som spjälskydd undrar jag?
    Åååh ja ett spjälskydd! Det måste dem ju ta fram!
  • shopahollic
    enlitenbitkaka skrev 2013-04-29 19:40:46 följande:
    Jag älskar mönstret - både till pojke och flicka. Har själv åkpåsen och valde den för att JAG gillade den, inte för att vår onge är född med snippa.

Word!
    matildamilano.se <- bloggar om livet som ung trebarnsmamma och shopaholic
Svar på tråden Är den här barnvagnen verkligen för "tjejig"?