Inlägg från: Tygtiiger |Visa alla inlägg
  • Tygtiiger

Min 3,5 månaders bebis krånglar vid amning!?

Ta det lugnt - alla barn jag känner inkl de två jag har haft har trasslat vid 3 - 4 månader. De vaknar liksom till, blir mer intresserade av omvärlden och har svårt att få ro att äta. För mig (och många andra) så mjuknar brösten samtidigt så det känns som om man inte har någon mjölk kvar men det har man! 

Hur gör du nu när du ammar? När min yngsta höll på så där så lät jag honom äta, han skrek och blev arg, jag lyfte upp honom och lät honom rapa eller bara lugna sig lite, och la till igen. En period åt han lite och ofta, han hade absolut inte tålamod till att amma ordentligt mitt på dagen. Det blev snuttande ett tag men det ordnade till sig, han åt bättre på eftermiddagen (när han hade sovit...). Ett tag fick jag verkligen sitta så att barnet var vänt mot en tråkig, neutral yta typ en vägg, annars blev han helt distraherad.

Det brukar ge sig efter ett par veckor,  så ha tålamod och amma på, bara. Hon tar sig den mat hon behöver. Och hon hatar inte alls bröstet, hon har bara så mycket annat för sig och blir irriterad över att behöva äta. 

Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden Min 3,5 månaders bebis krånglar vid amning!?