Min 3,5 månaders bebis krånglar vid amning!?
Hej! Jag hade det precis så som du beskriver när min flicka var 11 veckor då höll det i sig i 10 dagar för att sedan fungera som vanligt i någon vecka och sedan starta igen kring 15 veckor igen ca 10 dagar. Det var helt fruktansvärt. Hon var hungrig, men så fort hon kom intill bröstet gallskrek hon i panik. Ibland redan innan hon började suga. Precis som för dig fungerade det bra på nätterna och på dagen precis när hon sovit. Så jag fick alltid försöka söva ner henne först för att sedan ta henne när hon fortfarande nästan sov. När inte det heller fungerade så kunde jag få henne att äta då jag stod och ammade och gungade henne hårt fram och tillbaka samtidigt eller om jag satt på pilatesboll och hoppade högt samtidigt. Men det var en kamp. Vid 4 mån försökte vi med flaska vilket hon totalvägrade och ville då istället ha bröstet. Så flaskan var kanske värre? Hon har fortsatt vara svår att amma sittande men liggande fungerar bra nu! Annars är det ståamning lr bollen som gäller här hemma när hon trilskas. Är jag iväg måste jag nästan alltid stå upp. Jag förstår din frustration, det var väldigt jobbigt.