Inlägg från: Amidina |Visa alla inlägg
  • Amidina

Min 3,5 månaders bebis krånglar vid amning!?

Om hon ammar bra när hon är trött och inte ger några tecken på obehag då så är det nog helt enkelt att hon blir frustrerad. Hon kanske inte känner att hon har tid med mat, men så är hon ju ändå hungrig. Vet många småttingar som blir helt vansinniga när kroppen inte riktigt vill som de vill. Glad

Försök  bara att behålla lugnet, amma på och låt henne bestämma takten. Blir hon lite arg och du är säker på att inget är "fel" så bara trösta och erbjud bröstet igen, det kommer gå över när utvecklingssprånget släpper. Glad

• Amidina
    Anna1990 skrev 2013-04-26 11:26:08 följande:
    Tack snälla ni! :) När jag försöker amma henne i "vaket" tillstånd så börjar hon suga snabbt och ivrigt men sen blir hon arg för att det inte kommer direkt och sen när mjölken kommer så blir hon arg för att den kommer för fort! Men som ni säger så har hon nog inte riktigt tid att äta nu eftersom att hon upptäcker världen och när hon äter när hon är lite dåsig så missar hon ju inget! ;) Så det är väl därför det går bra!

Men hon växer och går upp i vikt som hon ska så det går nog ingen nöd på henne än iaf! Hoppas bara att det vänder snart så man kan känna sig bekväm med att åka iväg utan att hon måste sova innan hon äter! ;)
    På tal om det första fick jag en tanke, kan du testa att börja handmjölka lite så mjölken är igång när hon väl får grepp? Då slipper hon ju vänta iaf och så kanske flödet kommer lite mer jämnt? :)
Svar på tråden Min 3,5 månaders bebis krånglar vid amning!?