Inlägg från: Anna1990 |Visa alla inlägg
  • Anna1990

Min 3,5 månaders bebis krånglar vid amning!?

Hejsan! Jag har en lite skatt som blir 16 veckor nu på lördag! Hon är den finaste i mitt liv och allt har gått super bra fram tills hon var 12 veckor ungefär! Mitt problem är att hon blir skitförbannad så fort hon ser mitt bröst! Hon suger några tag sen släpper hon och så håller hon på sen blir hon tokig och börjar skrika! Mjölk har jag för det sprutar och dom är fyllda! Det enda som funkar är att amma henne direkt efter att hon har sovit, då funkar det hur bra som helst och hon äter lugnt och fint! Varför är det så? Vad gör jag för fel? Det kan gå upp mot 5 timmar innan hon äter och oftast går det inte förrän hon sovit en stund! Nätterna funkar jätte bra där äter hon gärna många gånger! Hoppas det finns någon där ute med något svar!! Har försökt ge henne flaska men det vägrar hon! :( Usch detta har pågått länge nu och jg bryter snart ihop! :(( Hon gick från att äta varannan timme och älska bröstet till att äta var 4-5 timme och hata bröstet! Någon som har tips på hur jag ska få henne vilja äta igen? :)

• Svar på tråden Min 3,5 månaders bebis krånglar vid amning!?
  • Anna1990

Jag har testat det med och ibland funkar det med filt över huvudet! Jag erbjuder bröstet så fort hon ger tecken på att hon är hungrig men hon blir bara arg så nu måste jag ta henne så fort hon vaknar för att amma henne! Det är precis som att hon måste vara lite dåsig för att amma! :/ Konstig! Vill bara att det ska funka som vanligt igen! Jobbigt att åka hemifrån just nu! :( Tack för tipset! :)

• Anna1990

Vad är reflux för något? Nej hon kräks inte särskilt mycket längre! Men borde de inte göra ont när hon äter på natten med då?

• Anna1990

Tack så hemskt mycket för ers tips!! :) Det värmer att nån bryr sig! Får väl helt enkelt härda ut och försöka hålla mig lugn! Hoppas det går över snart! :)

• Anna1990

Tack snälla ni! :) När jag försöker amma henne i "vaket" tillstånd så börjar hon suga snabbt och ivrigt men sen blir hon arg för att det inte kommer direkt och sen när mjölken kommer så blir hon arg för att den kommer för fort! Men som ni säger så har hon nog inte riktigt tid att äta nu eftersom att hon upptäcker världen och när hon äter när hon är lite dåsig så missar hon ju inget! ;) Så det är väl därför det går bra!

Men hon växer och går upp i vikt som hon ska så det går nog ingen nöd på henne än iaf! Hoppas bara att det vänder snart så man kan känna sig bekväm med att åka iväg utan att hon måste sova innan hon äter! ;)

• Anna1990

Ja det skulle jag faktiskt kunna testa!! :) Ska göra det nästa gång, tack för tipset!! :)

• Anna1990

Hej! Det är skönt att veta att man inte är ensam! Ja det är verkligen fruktansvärt jobbigt detta för det känns ju som hon ratar bröstet och man känner sig värdelös! :( Jag har testat att stå upp men det funkar bara en liten stund! Jag bävar för den dagen när det inte längre funkar att amma henne efter att hon har sovit hur tusan ska man göra då!
    Får nog ta och inhandla en pilatesboll tror jag! :)
    Liggamningen funkar bara på natten, det är precis som att hon vet att i sängen ska man inte ligga i på dagen! ;P Konstigt!
    Jag längtar så fruktansvärt mycket efter den dagen då amningen blir bra igen!!!

Svar på tråden Min 3,5 månaders bebis krånglar vid amning!?