Inlägg från: vampyria2 |Visa alla inlägg
  • vampyria2

Födde för tidigt och pappan beter sig illa

Jag har också ett prematur barn och förstår att det är jobbigt men nog tusan "fick" min sambo åka hem och ta hand om sina andra barn när det var hans tid att ha dem, de har väl rätt till sin pappa och ska inte behöva "lida" pga att pappan och jag har valt att skaffa barn.

Sen tycker jag att det är lite konstigt att de inte får komma och se sin lillasyster, där kan man snacka om risk för problem med anknytningen, du förstår att bebisen kommer att ha en stor nytta av att få en nära relation till sina syskon, den relationen kommer vara värdefull för henne resten av hennes liv. 

• vampyria2

Sen tycker jag faktiskt att det är för jäkligt att du hänger ut din sambo på det här sättet bara för att ni tycker olika i en fråga, jag hade haft väldigt svårt att förlåta min gubbe om han gjorde så mot mig, vid såna här tillfällen är väl ändå känsliga rummet perfekt!

• vampyria2
    LindaEfraim skrev 2013-04-29 08:43:47 följande:
    Tycker TS borde förstå att man inte kan skita i sina äldre barn bara för att man får ett nytt barn. Vi vet ju inte om bebisen mår bra men alla förtidigt födda bor på neo tills de är tillräckligt starka för att åka hem.

Det verkar som om många bonusmammor kräver att mannen ska bete sig som om det vore hans första barn också. Istället för att vara tacksam över att han är helt medveten om vad som händer/kan hända och har erfarenhet av det. Även när äldre barn blir sjuka och tvingas läggas in på sjukhusen får bara en förälder sova över på natten.

Be honom komma och hälsa på. Ta med syskonen och va som en familj. För ni är en familj. Ditt barns syskon är ditt barns familj. De är inget hot mot din lycka utan en tillgång.

Exakt så är det, hpller med dig fullt ut!
Svar på tråden Födde för tidigt och pappan beter sig illa