Inlägg från: YummyMami |Visa alla inlägg
  • YummyMami

Födde för tidigt och pappan beter sig illa

Tyvärr så blir det lite slitigt ibland, ni har hund den behöver omvårdnad. Han har två barn, de behöver omvårdnad. Vore barnen era gemensamma så skulle han kunna vara ännu mindre med dig på sjukan, antagligen skulle inte ens du kunna vara där ifall de var era gemensamma.

Du kanske behöver samtal med kurator? Du kanske har orealistiska krav?

Jag förstår att det är jobbigt att få barn för tidigt, men livet slutar inte rulla på för det.

Livet liiivet, varje dag något nytt, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • YummyMami
    Inorr02 skrev 2013-04-28 07:39:55 följande:
    vad är fel på han?

han får hu vara där med tillfälling förälfrapennig så länge barnet är in skirven på iva.

han kan väl låta de stora komma och se syskonet en dag och sen ämna dem till mamma.

Har man ett barn på Neo får bra en förälder pengar för vård av barn.
  • YummyMami
    Inorr02 skrev 2013-04-28 07:57:01 följande:
    var inte så för oss har fött ett barn för tidigt och läga på iva och allt.

mener inte att de är fel på han att han vill träffa sina andra barn.

utan hur han är mot mamman att inte finad där.

han behöver ju också kynta an till det nyfödda barnet     

När jag var på Neo så menade man på att man skulle leva vanligt liv så mycket man kunde, vara hemma. Ta hand om djuren. Vara med sina andra barn osv medan barnet är i kuvös. Nu är visserligen Ts barn så stort att denne kanske inte ligger i kuvös och kan snart åka hem (om denne inte är livshotande sjuk då).

Hur mår barnet annars Ts? Är hon i livshotande situation? Hjärtfel? Tarmfel? Allvarliga hjärnskador? Eller är hon bara tidig?
  • YummyMami
    Parasit skrev 2013-04-28 08:02:37 följande:
    Nej, man kan få intyg om att båda föräldrarna behövs i vården. 

Tror det gäller bara vid livshotande fall. Där barnet antagligen inte kommer att överleva eller är allvarligt sjuk. Inte för de vilka är bara för tidigt födda. Fast, visst. Rutiner förändras, olika landsting har olika sätt.
  • YummyMami
    Katarina76 skrev 2013-04-28 23:57:48 följande:
    Vilket neo låg du på som ville att barnet skulle ligga i kuvös, istället för känguru på någon av föräldrarna?

2001 i Luleå. De föddes i vecka 28+1
  • YummyMami
    Inorr02 skrev 2013-04-29 07:16:01 följande:
    födde prematur där med 2010 och de vae ligga på oss föräldrar som var vikitigast

9 år där emellan, händer mycket på den tiden. Då fick man ha dem i famnen en gång om dagen. Annars skulle det vara mörkt och stilla.
  • YummyMami
    Alisa skrev 2013-04-29 10:59:39 följande:
    Min son föddes i v 32 år 2000 och på det sjukhus blev jag tillsagd vid hemgång att inte ha honom "så mycket hos mig" utan låta honom ligga själv annars störde jag honom. Så jag känner igen det du skriver. 

Ja, då satt jag i rummet, från morgon till kväll. Fick inte sova där, så jag sov på patienthotellet. Vad vård förändras. Det blev folk av mina barn ändå
Svar på tråden Födde för tidigt och pappan beter sig illa