• BioBonus

Bonusbarn o matkrav

Oldie skrev 2013-04-29 13:29:14 följande:
    :)
    Men innan du bodde där var det pappa som ordnade då? Låt honom göra det igen och stå för kostnaderna för sina barn själv.
    Att en 21-åring som jobbar heltid inte betalar hem och vad det verkar som tror att det är ett hotell, tycker jag är förkastligt :) hade det varit min bonus hade jag inte bidragit en krona om det var så pappan ville ha det, han hade fått stå för allt.
    Hade det varit mitt hem hade jag också sagt ifrån att det inte var någon hotellverksamhet ni bedrev, om det hade känts för hårt hade jag bara överlämnat ALLT till pappan igen:)
    Om han vill passa upp på sina "barn" (straffmyndiga vuxna!!! :) ), så fine! Men du verkar inte trivas som uppasserska :)
  • BioBonus
    Majsan70 skrev 2013-04-30 14:55:14 följande:

Men alltså vad är problemet? Laga samma antal portioner oavsett o frys in o ät en annan dag om det inte går åt.

Mina barn äter inte alltid hemma de heller o inte sjutton kräver jag att de måste redovisa detta till mmig innan. Lika lite som de kräver det av mig om jag uteblir från en måltid de lagar.

Jag förutsätter att mina barn talar om för mig huruvida de kommer hem till middag eller inte. På samma sätt som jag förutsätter att min man talar om för mig om han ska äta hemma eller inte. Det hör till vanligt hyfs anser jag, vare sig man är barn eller vuxen.

Att stå och laga mat och förbereda en middag där hälften av maten måste frysas in (om det går att frysa in) är inget som roar mig. Att laga mat och duka och förbereda en måltid för min familj och familjen inte behagar dyka upp roar mig inte heller.

Kräver jag att de ska äta hemma? Absolut inte. Kräver jag att de meddelar mig huruvida de kommer hem och äter eller inte? Absolut.
  • BioBonus
    Majsan70 skrev 2013-04-30 19:35:35 följande:
    O jag tycker helt olika. Flexibilitet känns helt rätt i min värld. Jag tycker inte man skall behöva låsa upp sig för en sån sak. Jag lagar ingen mat som inte går att frysa eller äta ett par dagar efter.

De har all flexibilitet i världen. Men de har också lärt sig att man meddelar om man inte dyker upp på en
  • BioBonus
    Majsan70 skrev 2013-04-30 19:35:35 följande:
    O jag tycker helt olika. Flexibilitet känns helt rätt i min värld. Jag tycker inte man skall behöva låsa upp sig för en sån sak. Jag lagar ingen mat som inte går att frysa eller äta ett par dagar efter.

De har all flexibilitet i världen. Men de har också lärt sig att man meddelar om man inte dyker upp på en plats eller en tid man är förväntad att dyka upp :) alternativet, som också är helt ok för mig, är det motsatta; jag lagar inte mat till dem om de inte meddelat att de kommer hem och äter....
Svar på tråden Bonusbarn o matkrav