• Oldie

Bonusbarn o matkrav

Haha :)
    För bövelen, dom är vuxna människor :) kan de inte lämna besked i tid så får de väl laga sin egen mat?! Tycker även de ska laga mat till hela familjen några kvällar i veckan!
    Göra matlådor?! Till vuxna människor som inte orkar avisera sin eventuella närvaro i tid :) och curlandet fortsätter haha

När jag var 18 så gick jag i skolan, pluggade mycket, jobbade vissa kvällar och hjälpte till en hel del hemma.
    Hade jag bott hemma som 21 hade jag fått betala hem och göra lika mycket i hemmet som mina föräldrar.

Jobbar 21-åringen? Pluggar? Betalar hem?

• Oldie

:)
    Men innan du bodde där var det pappa som ordnade då? Låt honom göra det igen och stå för kostnaderna för sina barn själv.
    Att en 21-åring som jobbar heltid inte betalar hem och vad det verkar som tror att det är ett hotell, tycker jag är förkastligt :) hade det varit min bonus hade jag inte bidragit en krona om det var så pappan ville ha det, han hade fått stå för allt.
    Hade det varit mitt hem hade jag också sagt ifrån att det inte var någon hotellverksamhet ni bedrev, om det hade känts för hårt hade jag bara överlämnat ALLT till pappan igen:)
    Om han vill passa upp på sina "barn" (straffmyndiga vuxna!!! :) ), så fine! Men du verkar inte trivas som uppasserska :)

Svar på tråden Bonusbarn o matkrav