• AmelieM

Hjälp - tips behövs! Bebis 6 månader vägrar nappflaska, och ammas inte. Risk för vätskebrist? :(

Här funkade ett glas med sugrör. Gurka och vattenmelon. Pipmugg?

• AmelieM

Förlåt är astrött så jag missade att ni testat en del. Det finns ju rätt mkt vätska i mkt livsmedel. Sålänge hon kissar så är det nog inga problem.

• AmelieM

Ger verkligen en styrkekram! Mitt pyre tog aldrig napp och flaska. Började med mat och vatten tidigt så vid 6 månader så åt hon också bara mat och slutade amma. Dagen innan 7 månaders dagen slutade hon äta och dricka helt. Trodde att det kanske var tänder först men icke. Har varit i barnmedicins världen nu i tre månader. Hon levde slutligen på bara på frukt. I torsdags så slutade vi med frukt och i fredags tog hon helt plötsligt välling ur flaska. Även en vanlig petflaska med vatten. Mitt pyre är idag 10 månader och har halkat av alla kurvor men det har släppt helt på matfronten. Skulle ge vätskeersättning. Visst tjena inte chans. För en som inte ens dricker vatten smakade det skit. Men ni har ju inte den typen av problem så vattenmelon m.m borde gå utmärkt. Bajsar hon normalt? Annars kan de ju lätt bli förstoppning med om hon inte dricker tillräckligt. De har faser och fixa ideer de små liven

Svar på tråden Hjälp - tips behövs! Bebis 6 månader vägrar nappflaska, och ammas inte. Risk för vätskebrist? :(