Inlägg från: Simon 681 |Visa alla inlägg
  • Simon 681

Varför är folk så skeptiska mot amway?

chickogirl skrev 2013-04-27 14:49:01 följande:

Men alltså nu skriver jag till er allihop, om de nu har blivit stämda och en massa saker - varför får de då fortsätta? En illegal verksamhet får ju inte fortskrida. Så jag förstår liksom inte? Om det vore olagligt och fel borde det ju ha stoppats för länge sedan och än idag växer Amways omsättning.

Men jag förstår alla som har gått på möten och förlorat pengar, som sagt, det gör inte jag längre.   
    Det är ju inte allt som är olagligt. Att göra och sälja tvål är helt lagligt, att sälja till personer som i sin tur säljer vidare är fullt lagligt det också.

Det som är kruxet är att om man måste rekrytera några försäljare under sig för att få det att gå ihop ordentligt ekonomiskt, så går det inte i mer än några led. Om du exempelvis fembubblar i varje steg blir det 5, 25. 125, etc och efter bara ett par generationer behövs mer än hela jordens befolkning, och eftersom inte alla kan leva påa tt sälja tvål till varandra är eventuella löften om ekonomiskt oberoende lögn.
    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Simon 681
    chickogirl skrev 2013-04-28 19:08:46 följande:
    Ja men det föds ju hela tiden nya personer också?
    Ha ha.
    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
Svar på tråden Varför är folk så skeptiska mot amway?