Varför är folk så skeptiska mot amway?
chickogirl skrev 2013-04-24 09:35:36 följande:
Jag förväntar mig inte att få någon positiv feedback på den här tråden. Men det jag undrar är faktiskt rent krasst - varför börjar inte fler med Amway? Istället gnäller man över för lite tid eller för lite pengar. Alla lögner om att man tjänar pengar på utbildningsmaterial osv tyder ju bara på hur lite människor faktiskt vet. Amway förändrade mitt liv ekonomiskt. Jag går inte på några möten, köper inga böcker eller cd skivor. Jag ser det bara som en väldigt bra konsumentidé. Dessutom betalar vi mindre för hushållsprodukter än vi någonsin tidigare har gjort. Vi köper diskmedel 2 ggr per år, tvättmedel 1 gång per år.
Jag skulle uppskatta om ni kunde berätta om era erfarenheter och varför ni upplevde det som så negativt? Jag har gått på möten tidigare och förstår att man kan uppfatta det som sekt liknande, jag håller med. Dessutom kostar det en massa pengar och slösar man pengar på utbildningsmaterial och möten, ja då går man snart back.
Men man behöver ju inte göra alla dessa saker, man kan vara konsument och handla produkter, sen visa sina vänner och så kan de också handla från sin egen butik. Det är på det sättet man tjänar pengar. Inte genom att gå på möten och lyssna på en massa cd skivor.
Jag skulle som sagt uppskatta om ni kan berätta varför just ni backade och vilka erfarenheter ni har. För, för mig är det bara som att vara delägare i en butik och få bra betalt för det.