Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Varför är folk så skeptiska mot amway?

AceTheMan skrev 2013-04-26 20:08:42 följande:
    kanske för amway är bluff och bara ett pyramidspel, klart du säger att du tjänat pengar på det , för hur ska du annars kunna lura andra in i det?
    AceTheMan skrev 2013-04-27 00:31:21 följande:
    men vi lever inte i usa
    Nej vi lever inte i USA. <----Korrekt.
    Pyramidspel är också förbjudet i Sverige. <--- Tänk på detta innan... 
    Amway finns i flertalet andra länder, som även har förbud mot pyramidspel.

Dock är Amway det störst MLM-Företaget i USA och har funnits i USA sedan någon gång under 1940-talets mitt.  Deras affärsverksamhet är i huvudask rengöringsprodukter, men har även lite andra produkter med på sortimentet. Och Det hade knappast överlevt i USA (eller i något annat land heller för den delen) där det råder pyramidspels förbud och företaget hade varit en bluff och pyramidspel.

Så hur du får det till att det är bluff?
    Eller skall man avskriva dig som att du inte vet ett skit om skillnaden mellan pyramidspel och MLM och använder din okunskap som "faktabas" när du skriver inlägg i denna tråd?

Bara nicket Anonym, då är det LITE mer ointressant att diskutera med dig. Anonym+tillfällig signatur, kan jag diskurea mera..
  • EnAnonumius
    Emelie 1987 skrev 2013-04-27 10:51:26 följande:
    Amway grundades 1959 och om det nu hade varit ett pyramidspel skulle det ha blivit stoppat för länge sedan.
    Tack..  Glad
    Visste att det var något jag missat.
    Bara nicket Anonym, då är det LITE mer ointressant att diskutera med dig. Anonym+tillfällig signatur, kan jag diskurea mera..
Svar på tråden Varför är folk så skeptiska mot amway?