• Fia 28

Varför är folk så skeptiska mot amway?

Muffins i magen skrev 2013-04-25 14:51:20 följande:
    Det kan vara otroligt jobbigt att ens bekanta håller på med amway eller PartyLite etc eftersom det kan upplevas att de prackar på en produkter och partyn och vänskapen baseras på det liksom. Men jag har också funderat på att göra som du och bara ha det för min egen skull för att kunna köpa grejer till familjen. Men jag är rädd att bli en sån som "bara vill väl" och visa grejer för mina bekanta. :)
    Precis. Så länge du kör för egen del så är det fritt fram, men när/om du börjar pracka på andra så är det en helt annan sak.
    Väntar fortfarande på att enbekant ska bli miljonär och pensionera sej. Hon har hållit på med amway i 15 år nu och blev tvungen att söka "riktigt jobb" ifjol för att inte bli av med huset.
  • Fia 28

"Du behöver inte gå på några möten..", "Det är bara att regga sej så får du pengar, pengar, pengar..", "Det är så lätt att bara köpa lite amway produkter...".

Hade du pratat sådär om Amway med mej så hade jag ändå tyckt att du tjatar alldeles för mycket.

• Fia 28
    chickogirl skrev 2013-04-26 14:10:14 följande:
    ...och jag vet att det blev lite långt, men jag sitter verkligen här och blir så frustrerad av att människor inte vågar hjälpa sig själva. Jag är och har alltid varit en väldigt inkännande person och när man vet ett sätt att hjälpa en person som verkligen skulle behöva det så vill dem inte för att dem har blivit behandlade så som du beskriver.
    Ja men du måste också inse att man kan hjälpa sej själv på andra sätt än Amway.

Det blir lite som med religion. Folk får tro vad de vill, men kom inte och snacka gud med mej för jag är inte intresserad.
Svar på tråden Varför är folk så skeptiska mot amway?